۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۸۸۲۲
مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس در جلسه کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان تاکید کرد
رحیم آزادی ، در جمع اعضاء کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل فارس بیان داشت : تحقق اهداف پدافند غيرعامل مستلزم آشنایی کامل مدیران با این حوزه ، احساس مسئوليت بالا و دقت در رعایت اصول ، الزامات و ضوابط آن است .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رحیم آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس : موضوع پدافند غیر عامل را بعنوان یک ضرورت مصون سازی پایدارجامعه شهری و شریان های حیاتی استان دانست .

رحیم آزادی ، در جمع اعضاء کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل فارس بیان داشت : تحقق اهداف پدافند غيرعامل مستلزم آشنایی کامل مدیران با این حوزه ،  احساس مسئوليت بالا و دقت در رعایت اصول ، الزامات و ضوابط آن است .

موضوع پدافند غیر عامل یک ضرورت برای مصون سازی پایدار جامعه شهری و شریان های حیاتی استان است

آزادی ضمن اشاره باینکه دیگر تهدیدات دشمن به اقدامات عملی تبدیل شده است خواستار اقدامات عملی در حوزه پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان گردید و بیان داشت : پدافند غیر عامل در برخی حوزه ها بخصوص در زیرساخت ها از جمله جادهای مواصلاتی و شاهراه های حیاتی نیازمند اقدام بیشتری بوده و در این خصوص می بایست از تکنولوژی های جدید استفاده کرد .

همچنین وی ابراز امیدواری کرد مصوبات کارگروه اجرایی و عملیاتی گردد و صرفاً به تشکیل جلسات دور میزی منجر نگردد . و در این خصوص می بایست از همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی استان و توان شرکت های بومی در حوزه پدافند استفاده گردد .

ایشان در اظهاراتی با تاکید بر تغییر ماهیت تهدیدات ، تهیه ، تدوین و اجرای طرح های جامع شهری و روستایی با در نظر گرفتن اصول و الزامات پدافند غیرعامل دراین طرح ها لازم الاجراء و ضروری دانست .

آزادی ضمن تاکید بر اهمیت این کارگروه آمادگی کامل سازمان مطبوع خود را برای ادامه فعالیت تخصصی در این حوزه اعلام و از تمامی اعضاء درخواست کرد، موضوع پدافند غیر عامل را بعنوان یک ضرورت مصون سازی پایدارجامعه شهری و شریان های حیاتی استان و کشور دانسته و در جهت تقویت نقش و جایگاه کارگروه تلاش نمایند و نیاز به اعتبارات، تهیه پیوست های پدافندی پروژه های مهم و حیاتی استان ، کاربردی و اجرایی کردن طرح های پدافند غیرعامل در حوزه راه وشهرسازی و ... از جمله پیشنهادات وی بود.

در پایان وی یادآور شد : امید است این کارگروه بتواند در شرایط عادی و غیر بحرانی موجود نسبت به پیشگیری از حوادث و تهدیدات ، توجه به کمبود ها و کاستی های حوزه پدافند غیر عامل ، اهمیت به طرح های جامع شهری و روستایی ، پهنه بندی استان و تهدیدات آن نسبت به ایجاد ایمنی و مقاوم سازی ساختمان ها اقدام نماید. و با شناخت اولویت ها نسبت به طبقه بندی و اجرای آنها اقدام نمود. وباید توجه کرد که اولویت بندی باید بر اساس طبقه بندی مراکز و دارائی ها موجود بوده و قوانین از حوزه تئوری به اقدام و عمل مناسب تبدیل گردد.ایشان همچنین بر آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل از طریق استفاده از رسانه ها وشبکه های مجازی ، صداو سیما و دانشگاه ها اشاره کرد

در پایان هریک از اعضاء با بیان گزارش ،  پیشنهادات ونظریات خود به ارائه راهکار پرداختند .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر