۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۸۱۹
رحیم آزادی در دومین جلسه هیئت مدیره انجمن علمی پدافند غیرعامل استان فارس
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و نائب رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شعبه استان گفت : با توجه به موقعیت راهبردی استان پهناور فارس در پهنه جنوبی کشور و برخورداری از زیرساخت¬های متعدد در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، این استان را با آسیب¬پذیری بالایی در برابر تهدیدهای نظامی و غیرنظامی مواجه کرده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهندس رحیم آزادی گفت: آموزش و ترویج علوم پدافند غیرعامل، می­تواند گامی در راستای حفظ حاکمیت ملی-سرزمینی، کاهش آسیب­پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران تلقی شود که انجمن علمی پدافند غیرعامل  می تواند کارهای قابل توجه ای انجام دهد.

رحیم آزادی  مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و نائب رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شعبه استان گفت : با توجه به موقعیت راهبردی استان پهناور فارس در پهنه جنوبی کشور و برخورداری از زیرساخت­های متعدد در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، این استان را با آسیب­پذیری بالایی در برابر تهدیدهای نظامی و غیرنظامی مواجه نموده است. بنابرین آموزش و ترویج علوم پدافند غیرعامل، می­تواند گامی موثردر راستای حفظ حاکمیت ملی سرزمینی، کاهش آسیب­پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران تلقی گردد.

آزادی در ادامه ضمن بیان پاره ای از مسائل در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل و اثر بخشی های این انجمن در استان گفت :  انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در سال 1389 به ریاست سردار دکتر غلامرضا جلالی فراهانی با هدف تسهیل آموزش و گسترش پدافند غیرعامل، فرهنگ­سازی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد در این زمینه تشکیل شده و در سال های 1393 و 1394 موفق به دریافت رتبهA از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شده است. این انجمن در راستای فعالیت موثر و گسترده اقدام به راه­اندازی شعب استانی و حمایت از آنها نموده است. از جمله این شعب می­توان انجمن علمی پدافند غیر عامل استان فارس اشاره نمود که در تاریخ 4/12/95 با انتخابات هیئت مدیره رسمآ شروع به کار کرده است .

وی همچنین توجه جدی اعضاء انجمن در راستای اجرای دقیق اصول و الزامات پدافند غیرعامل و استفاده از نیروی متخصص جهت آموزش ، ترویج و نهادینه کردن  فرهنگ پدافند غیرعامل و انجام طرح های علمی و مطالعاتی پدافند غیرعامل در سطح استان را ضروری خواند و تلاش بیش از پیش اعضاء را خواستار شد  .در ادامه ایشان به بیان  برخی از مهم ترین ماموریت ها و اهداف این انجمن در استان به شرح ذیل اشاره نمود . که اهم این اهداف عبارتند از :

−       شناسایی و شبکه سازی نیرو های انسانی متخصص در حوزه پدافند غیرعامل

−       ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فنی و مشاوره ای در حوزه پدافند غیرعامل

−       برگزاری نشست های علمی و تخصصی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در حوزه پدافند غیر عامل

−       انتشار کتاب و نشریات علمی مکتوب و مجازی در زمینه پدافند غیرعامل

−       حمایت از طرح ها و پایان نامه ها در زمینه پدافند غیر عامل

در پایان ، جلسه با ارائه گزارش اقدامات انجام شده ، بیان دیدگاه ها و نظریات اعضاء هئیت مدیره به کار خود پایان داد .  


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر