۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۸۷۳۶
محسن نجات در جلسه کارگروه امداد ونجات پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی:
جانشین مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی در جلسه‌ای که در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی برگزار شد، مهمترین هدف این کارگروه را نهادینه کردن و توسعه آموزش‌ها و تبدیل پدافندغیرعامل به گفتمان رایج در بین اقشار مختلف جامعه اعلام نمود.
محسن نجات، جانشین مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی و دبیر کارگروه امداد و نجات پدافندغیرعامل استان در جلسه‌ای که در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی برگزار شد، مهمترین هدف این کارگروه را نهادینه کردن و توسعه آموزش‌ها و تبدیل پدافندغیرعامل به گفتمان رایج در بین اقشار مختلف جامعه اعلام نمود.

مهم ترین هدف کارگروه امداد ونجات پدافند غیرعامل استان نهادینه کردن آموزش ها در بین اقشار مختلف جامعه می باشد.

وی افزود انجام تمرینات و رزمایش‌های دوره‌ای به‌منظور حفظ و ارتقای تیم‌های عملیاتی در سازمان امداد و نجات و سایر دستگاه‌های بسیار ضروری است. او طراحی و پیش‌بینی تجهیزات و امکانات و به‌روزرسانی آنها را برای شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات دشمن را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف کلان در سند راهبردی پدافندغیرعامل استان خراسان رضوی افزایش مقاومت و دفاع مدنی است.

دبیر کارگروه امداد و نجات پدافندغیرعامل استان در راستای هدف افزایش مقاومت مدنی با اشاره به اصل حفاظت مردم در شرایط بحرانی ناشی از جنگ گفت: باید به سیاست تهیه و احداث طرح‌های اسکان اضطراری و پهنه‌های امن توجه بیشتری شود. وی حفظ دارایی‌های منحصر به فرد استان را از دیگر اهداف مهم این کارگروه دانست و افزود: خارج کردن این دارایی‌ها از حالت انحصار و تدوین طرح مکان‌یابی در راستای اجرایی نمودن این مهم، می‌باشد.

مهندس نجاتیان، نماینده اداره کل پدافندغیرعامل استان در ادامه این جلسه افزود: با توجه به تدوین برنامه‌های عملیاتی سال 96 در اداره کل پدافندغیرعامل، کارگروه‌های تخصصی می‌بایست فعالیت‌ها و دستورجلسات خود را با هدف تحقق این برنامه‌ها تدوین نمایند که در این راستا کارنامه‌ای تهیه گردیده که بوسیله‌ی آن فعالیت‌های هریک از کارگروه‌ها -در بازه‌های زمانی چهارماهه- در مسیر تحقق این برنامه‌ها، مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

نجاتیان ادامه داد که یکی از اولویت‌های پدافندغیرعامل در سال 96 که اولین برنامه عملیاتی این اداره کل نیز می‌باشد سطح‌بندی زیرساخت‌ها در هریک از دستگاه‌ها است. وی در ادامه‌ی جلسه در راستای استقرار نظام برنامه‌ریزی که این نیز از برنامه‌های عملیاتی اداره کل پدافندغیرعامل و از موارد ارزیابی کارگروه‌ها می‌باشد، پیشنهاد نمود تا در جلسات آینده‌ی کارگروه، هریک از دستگاه‌های عضو، برنامه‌های عملیاتی تدوین شده خود برای سال96 را ارائه نموده و در مورد نقاط قوت و ضعف آن با سایر دستگاه‌های عضو کارگروه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

مهندس شیدایی، نماینده شهرداری نیز در صحبت‌های خود به این نکته اشاره نمود که بزرگترین مشکلی که در بحث آموزش همگانی در سطح استان در حوزه پدافندغیرعامل مطرح است،  کمبود مربی و نبود سرفصل مشخص می‌باشد. شیدایی افزود شهرداری آمادگی لازم جهت برگزاری دوره‌های مربیگری را دارد تا ادارات بتوانند خود در زمینه مربی کاملاً مستقل و خودکفا گردند.

اسفراینی نماینده شرکت توزیع برق گفت: علاوه بر مردم، خود مسئولین و مدیران نیز نیاز به آموزش دارند. دستورالعمل و مجموعه‌هایی که توسط اداره کل پدافندغیرعامل تهیه و تدوین می‌شوند خوب و دقیق است اما درخواست می‌شود یک جلسه تشریحی- توجیهی در خصوص روند پیش‌بینی شده برای آموزش برگزار گردد؛ درخصوص سطح‌بندی نیز این جلسه توجیهی لازم است تا بتوان از تجمیع شناخت مسئولین دستگاه‌ها و نیز از راهکارهای جدید اداره کل پدافندغیرعامل استفاده نمود که قطعاً نتیجه بهتری خواهد داشت.

پس از ایشان نمایندگان شرکت نفت، بهزیستی، صدا و سیما، کمیته امداد و نماینده فرمانداری مشهد، هرکدام نظرات و سؤالات خود را بیان نمودند. در انتهای جلسه نیز مهندس نجاتیان- نماینده اداره کل پدافندغیرعامل- به سؤالات مطروحه از سوی نمایندگان دستگاه‌ها پاسخ و توضیحات لازم را بیان داشتند؛ این جلسه با تشکر و قدردانی آقای نجات از حاضرین، به پایان رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر