۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۸۶۳۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای مرزی استوار، پایدار و بدون تهدید است.
به گزارش پایداری ملی، کیومرث رشیدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه استان کرمانشاه دارای مرزی استوار، پایدار و بدون تهدید است که نشانه سربلندی و سرافرازی نظام و مرزداران جمهوری اسلامی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با بیان اینکه ماموریت سازمان پدافند غیرعامل پیشگیری از هرگونه تهدید است، گفت: بعد از پایان جنگ، اولین هجمه دشمن در حوزه فرهنگی بود که مقام معظم رهبری از آن با عنوان شبیخون فرهنگی یاد کرد، و بعد از آن حملات وارد عرصه‌هایی مانند اقتصادی و علمی شده است.

رشیدی از آغاز به کار انجمن علمی پدافند غیر عامل در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این انجمن به عنوان اتاق فکر پدافند غیر عامل از طرح‌ها، برنامه‌ها و مأموریت پدافند حمایت کرده و درصدد بررسی علمی فعالیت‌ها و تهدیدات است.

 وی با اشاره به حوزه فعالیتهای انجمن علمی پدافند غیرعاملدر قالب کمیته‌های علمی مختلف، بیان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته سایبر، انرژی و صنعت، آمایش سرزمین، معماری و شهرسازی، حقوق، قوانین و مقررات، عمران و حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، بیولوژی، دفاع امنیتی، اقتصاد و تجارت، فرهنگی و رسانه، مدیریت بحران و تهدیدات و شیمیایی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه به برگزاری رزمایش‌هایی برای احصاء و ارزیابی قابلیت‌ها و توانایی‌های دستگاههای اجرایی و اداری استان در مواقع وقوع بحران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شاهد عملکرد مطلوب ادارات و دستگاههای اجرایی در این رزمایش‌ها هستیم.

رشیدی با بیان اینکه بیوتروریسم به صورت عام و اپیدمی در جامعه ما بروز ندارد، عنوان کرد: با این وجود این مسئله از تهدیدات جدی در جوامع امروزی است که هدف آن عموم مردم نیست، بلکه بیشتر تهدیدی برای افراد و شخصیت‌های معروف و سرشناس است.

وی آموزش را در مسئله پدافند غیرعامل بسیار ضروری و مهم دانست و افزود: باید با استفاده از آموزش گروههای مختلف جامعه ضرورت‌ها و مفاهیم موجود در جامعه را برای افراد نهادینه کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون در مورد استفاده از محصولات تراریخته در استان کرمانشاه موردی گزارش نشده است، عنوان کرد: در پدافند غیرعامل باید از تمرکز نقاط استراتژیک در کنار هم و در یک محدوده جلوگیری شود که ما در استان کرمانشاه در موارد مختلفی مانند پروژه قطار شهری و انتقال خط لوله گاز در بخش سرفیروزآباد اقدامات مشاوره‌ای متعددی با مسئولان انجام داده‌ایم.

رشیدی با بیان اینکه در مورد تب کریمه کنگو و آنفولانزای حاد پرندگان در استان کرمانشاه سازمان پدافند غیرعامل اقداماتی انجام داده است، گفت: در زمان شیوع  آنفولانزای حاد پرندگان تا چندین کیلومتر استان کرمانشاه در قرنطینه وجود داشت و در بیماری تب کریمه کنگو این سازمان با برگزاری جلسات متعدد با سازمانهای مرتبط اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داد.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند موارد و مسائل مختلف که در حوزه پدافند غیرعامل است را با شماره‌های 34211037 و 34211040 در میان بگذارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر