۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۲۶
بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان توسط نیروی دریایی آمریکا به آب انداخته شد.
به گزارش پایداری ملی، ناو هواپیمابر 110 هزار تنی «The USS Gerald R Ford»(یو.اس.اس جرالد آر.فورد) طی مراسمی در ایستگاه نیروی دریایی «نورفولک»(Norfolk) در ویرجینیا رونمایی شد.

بر اساس گزارش NEWATLAS، این پروژه با پشتیبانی مالی «سوزان فورد بیلز»(Susan Ford Bales)، دختر «جرالد فورد»(Gerald Ford)، رئیس جمهور اسبق آمریکا بین سال‌های 1974 تا 1977 انجام شد.

ناو USS Gerald که با سوخت هسته‌ای نیرودهی می‌شود، به افتخار فورد و به پاس خدمات وی به نیروی دریایی آمریکا طی جنگ جهانی دوم، نام‌گذاری شده است.
رونمایی از بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان+عکس

ساخت این ناو هواپیمابر 12.8 میلیارد دلاری در سال 2009 آغاز شد و نخستین نمونه از نوع خود در گروه جرالد آر. فورد به شمار می‌آید.

در این رابطه، رزم‌ناو دیگری نیز به نام «یو.اس.اس جان‌.اف.کندی»(USS John F. Kennedy) در حال ساخت است و ساخت ناو USS Enterprise یا (CVN 80) نیز آغاز شده است.

این ناو غول‌پیکر قابلیت حمل  هواپیما و بالگرد را به طور همزمان دارد و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر دنیا به شمار می‌آید که در مقایسه با ناوهای دیگر حامل تسلیحات و هواپیماهای بیشتری خواهد بود.

رونمایی از بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان+عکس
USS GERALDFORD مجهز به یک عرشه غول‌پیکر و همچنین یک سیستم الکترومغناطیسی جدید جهت پرتاب‌ کردن هواپیماها است.

طبق این گزارش، مساحت این ناو به اندازه 3 زمین فوتبال است و توسط شرکت «صنایع هانتینگتون اینگالز»(Huntington Ingalls Industries) ساخته شده است.

در مراسم به آب انداختن این رزم‌ناو، مقامات رسمی آمریکا، پرسنل نیروی دریایی و خانواده‌هایشان، پیمانکاران و همچنین ناخدا اول این ناو به نام کاپیتان «ریچارد مک‌کورماک»(Richard McCormack) حضور داشتند.

رونمایی از بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان+عکس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر