۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۶۱۸
با حضور معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل
نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی با حضور معاون سازمان پدافند غیر عامل در مشهد برگزار شد
به گزارش پایداری ملی، معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل امروز در این نشست گفت: زیرساختهای حوزه نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی در مشهدپدافند زیستی در کشور رشد لازم را ندارد از این رو تقویت زیرساخت های تخصصی، آموزش و آماده سازی مردم و فرهنگ سازی در این حوزه از اهمیت بسیار برخوردار است.

وی افزود: باید ظرفیت، توان و دانش نیروهای متخصص در این حوزه را ارتقا دهیم تا بتوانند دشمن و تهدیدهای آن را به خوبی شناسایی کنند که دانشگاه ها نقش اساسی در شناسایی زیرساخت و تهدید ها و تقویت زیرساخت ها دارند.

او گفت: از سال 89 که سیاست های کلی نظام در زمینه پدافند غیر عامل ابلاغ شده است سندهای پدافند زیستی، شیمیایی و پرتوی در مدت یک سال تدوین، ابلاغ و اجرایی شده است.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل افزود: تهیه و تدوین دستور العمل سند پدافند زیستی استان ها و ابلاغ آن، تدوین و تصویب سند بالادستی در حوزه زیستی و انسانی و ابلاغ سند پدافند زیستی حوزه جهاد کشاورزی برای اجرا از اقدامات سازمان پدافند غیر عامل بوده است.

این مقام مسئول گفت: امروز در حوزه زیستی مشکلی با عنوان سند بالادستی نداریم و حوزه های متولی این امر در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولیان حوزه از این نظر مشکلی ندارند و مسیر برای آنها مشخص شده است.

او گفت: سند زیستی استان ها هم در قالب تشکیل همین کارگروه ها با تعیین نقش استان و متولیان محوری از طریق دستورالعمل تخصصی مربوط ارائه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر