۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۶۱۶
مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان در جلسه آموزش اصول و مبانی پدافندغیرعامل بهزیستی استان
سیف ضمن تعریف جنگ روانی و تهدیدات نرم، به حملات سایبری که در طول سالهای گذشته علیه زیرساخت های کشور انجام شد اشاره کرد و افزود از نمونه های این تهدیدات می توان باج افزار وانا کرای، گروه های هکر و فیشینگ برای جعل صفحات اینترنتی بانک ها را نام برد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و پرسنل ستادی ادارات بهزیستی شهرستان های استان برگزار شد، دکتر سیف به معرفی کلی و همچنین حوزه های تخصصی پدافند غیر عامل پرداخت.

: عدم توجه به تهدیدات زیستی مستقیماً سلامت افراد را تحت الشعاع قرار خواهد داد

مدیرکل پدافند غیرعامل عنوان کرد: طبق پایش های انجام شده درصد قابل توجهی از جمعیت کشور کاربران گوشی های هوشمند هستند که با توجه این آمار، آگاهی از تهدیدات موجود در تلفن همراه بسیار ضروری می باشد.

در ادامه سیف ضمن تعریف جنگ روانی و تهدیدات نرم، به حملات سایبری که در طول سالهای گذشته علیه زیرساخت های کشور انجام شد اشاره کرد و افزود از نمونه های این تهدیدات می توان باج افزار وانا کرای، گروه های هکر و فیشینگ برای جعل صفحات اینترنتی بانک ها را نام برد.

وی همچنین تهدیدات حوزه زیستی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود عدم توجه به این حوزه مستقیماً سلامت افراد را تحت الشعاع قرار خواهد داد. وی شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یکی از نمونه های این تهدیدات عنوان کرد.

در پایان، معاونین اداره کل بهزیستی استان و روئسای شهرستان ها در نشستی با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به بیان مشکلات موجود در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود پرداختند و برگزاری دوره های آموزش پدافند غیرعامل به ساکنین شهرها و روستاها را با کمک گرفتن از طرح آموزشی محب خواستار شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر