۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۸۶۰۸
اولین کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل با حضور مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری، رییس و اعضای کارگروه استان، در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر یوسف زاده چابک - رییس انشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس کارگروه، با بیان این که پدافند غیر عامل بصورت هدفمند، مورد توجه همه سازمان های ذیربط قرار گرفته و دنبال می شود، افزود: در راستای برگزاری جلسات و کمیته هایی که در این زمینه برگزار می شود باید به بحث حرکت در مرزهای دانش و استفاده از آخرین امکانات تکنولوژی نیز توجه شود.

رییس کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه بهداشت و درمان به مباحث شناسایی و امکانات، به مقوله پیشگیری توجه ویژه نموده است و در این زمینه به نتایج قابل توجهی دست یافته است. به عنوان نمونه می توان به رضایتمندی کارشناسان بهداشت جهانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه سندورومیک که منطبق با اهداف پدافند غیرعامل است اشاره کرد. همچنین امحای 80 تن موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروزی سال جاری و امحای 650 تن زباله عفونی بیمارستانی و کاشت نهال در محل، از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

وی با اشاره به این که برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به زیرساخت های نرم افزاری و کادر ورزیده هستیم، تصریح کرد: تجهیز معاونت بهداشتی دانشگاه به سیستم هوشمند برای تسریع در امر شناسایی، ضروری به نظر می رسد.

دکتر یوسف زاده، نحوه عکس العمل در مواقع بحران، را یکی دیگر از موارد ارزشمند در پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در تعاریفی که در مورد مدیریت بحران صورت گرفته، به عوامل اثرگذار که منجر به بحران می شود توجه بیشتری شده و بحث سیستم سلامت در این تعاریف مغفول مانده است. بنابراین توجه به ساختار تشکیلاتی پیش بینی شده در این زمینه بویژه بحث مدیریت هماهنگی و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: خوشبختانه طرح سیستم ترومای جاده ای که به عنوان نخستین پایلوت کشوری از سوی وزارت بهداشت نیز مورد تایید قرار گرفته، تجربه ارزشمندی در این زمینه است.

در ادامه مهندس امیر مرادی مدیرعامل پدافند غیرعامل استان گیلان، با بیان این که در پدافند غیرعامل، هدف اصلی، نجات جان مردم است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در استان‌ها در راستای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای انسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان گیلان ضمن تقدیر از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به معرفی استان گیلان به‌ عنوان استان نمونه در بحث پدافند غیرعامل، گفت: افتخاری که نصیب گیلان شد به‌ واسطه عملکرد عالی همه‌ دستگاه‌های مربوط بوده است.

وی پدافند غیرعامل را یک دانش بین رشته عنوان کرد و افزود: پدافند غیر عامل با آسیب هایی که انسان ها وارد می‌کنند، مقابله می کند و حلقه های به ظاهر نامربوط و بی ارتباط با یکدیگر را بهم وصل می کند.

مهندس مرادی بهره مندی از پتانسیل نخبگان و اندیشمندان استان را ضروری دانست و تصریح کرد: آموزش مردم و در جریان گذاشتن آنها در راه اجرای پدافند غیر عامل یکی از اولویت های ما می باشد.

در پایان هریک از اعضا به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر