۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۸۵
ظریف در مصاحبه با پی بی اس عنوان کرد؛
وزیر خارجه ایران عربستان سعودی را شریک در ۹۴ درصد ترورهای انجام شده در جهان از سال ۱۹۹۸ تا به امروز دانست.
به گزارش پایداری ملی،‌ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری «پی بی اس» ریاض را مسئول انجام ۹۴ درصد از عملیات تروریستی در جهان دانسته و در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر به برج های دوقلو در آمریکا گفت: می دانیم که این کار نشات گرفته از ایدئولوژی وهابیت بود.

وی در ادامه سخنان خود با ارائه آماری تقریبی از تعداد عملیات تروریستی انجام شده در جهان از سال ۲۰۰۱ تاکنون گفت: اگر نگاه کنید، از سال ۲۰۰۱ تاکنون یا حتی از ۱۹۹۸ تا این زمان حدود ۹۴ درصد از حوادث تروریستی جهان به تحریک افرادی متعلق به این جریان فکری یا توسط خود آنها انجام شده است. این تفکر، ایدئولوژی رسمی عربستان سعودی است که تبلیغ آن با درآمد حال از دلارهای نفتی انجام می شود.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر لزوم تجدید نظر ریاض در سیاست های خود تصریح کرد که ایران به دنبال داشتن روابطی صلح آمیز و مناسب با همسایگان خود است.

ظریف در ادامه گفت: موضوع تاسف آور برای آمریکا این است که برای این کشور اهمیتی ندارد کدام کشور از تروریسم حمایت می کند، بلکه به دنبال این هستند که چه کسی تسلیحات نظامی از آنها می خرد.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض تصریح کرد: من فکر می کنم رئیس جمهور آمریکا بدون اطمینان از روی میز و آماده بودن آن قرادادهای تسلیحاتی به عربستان سفر نمی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر