۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۶۸
به منظور ساماندهی واحدهای خبازی شهر شیراز و کاهش آسیب پذیری آنها در مواقع بحران تعداد 110 واحد خبازی در سطح شهرشیراز شناسایی شد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس جلسه ای که به منظور ساماندهی واحدهای خبازی در مواقع بحران در شیراز تشکیل شد با قدردانی از تلاش مدیران و فعالان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بخصوص اتاق اصناف و اتحادیه نانواداران استان بمنظور  نیل به موفقیت های پدافند غیرعامل تصریح کرد: امیدواریم با تلاشی که از این مجموعه بزرگ شاهد بوده ایم ، برای آینده نیز در تمامی شهرستان ها با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شاهد همکاری های لازم از سوی  فرمانداران و شهرداری ها ی استان  باشیم .

به منظور ساماندهی واحدهای خبازی شهر شیراز و کاهش آسیب پذیری آنها در مواقع بحران تعداد 110 واحد خبازی در سطح شهرشیراز شناسایی شد  .

رحیم آزادی :  ضمن اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات دشمن و ناکامی های آنها در جنگ های فیزیکی و روی آوردن به جنگ نرم مخصوصاً در حوزه بیوتروریسم زیستی و غذایی  افزود: باید از تمام ظرفیت ها برای حفاظت از زیرساخت ها، افزایش آستانه مقاومت، تداوم فعالیت های ضروری و کاهش اثرات تهدیدات استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های پدافند غیرعامل باید به گونه ای باشد که در مواقع بحران های مختلف برنامه ریزی ها و تدارکات از پیش انجام شده باشد تا در زمان بروز حادثه تسهیل مدیریت موجب کاهش اثرات نامطلوب گردد.

آزادی گفت :  تحقق اصول و الزامات پدافند غیر عامل موجب افزایش میزان بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت در مقابل تهدیدات می گردد .

وی اهداف پدافند غیرعامل را استمرا فعالیت های زیربنایی، تأمین نیازهای حیاتی و کاهش آسیب پذیری مراکز مهم عنوان کرد و افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت تأمین کننده اصلی نیازهای حیاتی جامعه است که خود بخش گسترده ای از مراکز تأمین، تولید و توزیع ارزاق و مایحتاج عمومی را عهده دار است.

مدیر کل پدافند غیرعامل فارس ایجاد بستر مناسب توسعه پایدار،  افزایش آستانه مقاومت ملی ، کاهش آسیب پذیری را از جمله قابلیت های پدافندغیرعامل عنوان کرد و افزود: این مقوله همواره در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده و سیاست های کلی پدافند غیرعامل در 13 بند توسط ایشان ابلاغ شده است.


آزادی  از برگزاری  جلسات متعدد کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و سطح شهرستان ها خبر داد و افزود: برای اولین بار ضمن انجام مطالعات و بررسی وضعیت واحدهای خبازی در سطح استان و شهر شیراز  ، مکان یابی مراکز حساس و مهم صنعتی، تولیدی، خدماتی، انبارهای ذخیره گندم ، سیلوها و ... استان تعدا د110 واحد خبازی به منظور پایداری در شرایط بحران در استان شناسایی گردید که جهت دو منظوره نمودن آنها اقدامات لازم صورت پذیرد . وی همچنین تعداد نانوایی های سیار در استان را بسیار ناکافی عنوان داشت و افزایش تعداد این واحدها را خواستار شد . 


در پایان نمایندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، سازمان غله ، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایی های شهر شیراز به بیان دیدگاه ها و راهکارهای تخصصی خود پرداختنتد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر