۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۸۵۶۰
مانور امدادی شرکت گاز زرند با فرضیه وقوع زمین‌لرزه در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مانور امدادی شرکت گاز شهرستان زرند با همکاری فرمانداری و ادارات آب، برق، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و نیروهای بسیج، شرکت مخابرات، اورژانس و مرکز بهداشت با موفقیت اجرا شد.


این مانور با فرضیه وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.7 ریشتر در شهر زرند که بیشترین خسارت در محله اکبر‌آباد با یک هزار نفر کشته و زخمی و خسارت به 350 واحد مسکونی به اجرا در آمد.

در این مانور به صورت عملیات کنترل حریق، جلوگیری از گسترش آتش در خط لوله‌های گازی شهرستان زرند، پیشگیری از قطع گاز مشترکان، کنترل آلودگی‌های زیست محیطی، خروج مصدومان از منطقه خطر، کنترل و افزایش ایمنی تاسیسات گازی در مواقع اضطراری با موفقیت انجام شد.

مانور امدادی شرکت گاز زرند اجرا شد

علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند در حاشیه این برنامه  از همکاری دستگاه ها در برگزاری این مانور تقدیر کرد و افزود: شهرستان زرند بر روی دو گسل فعال قرار دارد که هر آن، احتمال وقوع زمین لرزه در این شهرستان وجود دارد . لذا برگزاری برنامه های آموزشی و مانورهای متعدد جهت آماده سازی کارکنان دستگاه های متولی در زمان بحران ضروری است.


پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در حاشیه این مانور با تاکید بر لزوم آمادگی تمام واحدهای امدادی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی اظهار داشت: باید پیش‌بینی‌ها و آمادگی لازم وجود داشته باشد تا در شرایط بحران کمترین آسیب را داشته باشیم.

مانور امدادی شرکت گاز زرند اجرا شد
وی بیان داشت: با برگزاری اینگونه مانورها، بتوانیم سطح آمادگی نیروهای امدادی و قدرت تصمیم‌گیری در آنان را با توجه به موقعیت‌های خاص بالا ببریم.
سلاجقه ارزیابی توانمندی و آمادگی در بخش‌های مختلف، شناسایی نقاط قوت و ضعف در مواقع اضطراری و هماهنگی سایر ادارت را در راستای مقابله با بحران از اصلی‌ترین اهداف اجرای این مانور دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر