۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۵۹
در جلسه كارگروه امداد و نجات لرستان مطرح شد:
سیف مدیرکل پدافند غیرعامل: در عصر حاضر پدافند غيرعامل دركشور هاي توسعه يافته و حتي در حال توسعه تبديل به يك ساختار اصلي و ريشه اي شده است

به گزارش خبرنگار پایداری ملی در اين جلسه كه با حضور سيف مدير كل پدافند غيرعامل، مدير عامل جمعيت هلال احمر، مديران دستگاه هاي اجرايي عضو كارگروه و فرماندهان نظامي و انتظامي برگزار شد، رضايي مدير عامل جمعيت هلال احمر استان شرح مختصري از وظايف كارگروه امداد و نجات را بيان كرد و اظهار داشت: در كشور با بيش از 34 نوع حادثه طبيعي و انسان ساز رو به رو هستيم كه در استان لرستان نيز 17 نوع از آنها طي ساليان گذشته به وقوع پيوسته است. لذا توجه به همكاري و هماهنگي بين دستگاهي با در نظر گرفتن اصول پدافند غيرعامل يك امر ضروري است. وی همچنين بيان گفت: براي امداد رساني و پاسخ گويي سريع در موقع بحران بايد تدابيري انديشيده شود تا تيم هاي واكنش سريع با محوريت جمعيت هلال احمر و هماهنگي پدافند غيرعامل استان جهت بالا بردن آمادگي و مقابله سريع با حوادث تشكيل شود.


در ادامه سيف مدير كل پدافند غيرعامل ضمن تأكيد بر اهميت پدافند غيرعامل بيان كردند كه در عصر حاضر پدافند غيرعامل دركشور هاي توسعه يافته و حتي در حال توسعه تبديل به يك ساختار اصلي و ريشه اي شده است. همچنين ايشان تهديدات استاني را در سه دسته تهديدات زيستي(بيوتروريسم)، تهديدات سايبري و تهديدات شناور بر شمرد.

برگزاری جلسه كارگروه امداد و نجات

سيف اظهار داشت يكي از مهم ترين كارگروه هاي حوزه پدافند غيرعامل كارگروه امداد نجات مي باشد كه در همين راستا به منظور بالا بردن آمادگي نيروهاي عملياتي انجام مانورها و رزمايش هاي دوره اي و فصلي بسيار ضروري و اجتناب ناپذير است.

در پايان جلسه مصوب شد كه ضمن توجه بيش از پيش به امر آموزش، اولين رزمايش در مرداد ماه سالجاري برگزار مي گردد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر