۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۵۷
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در دیدار با فرمانده پایگاه هوایی سمنان:
ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان به اتفاق کارشناسان اداره کل با امیر شوکتی فرمانده پایگاه هوایی سمنان در محل پایگاه پدافند هوایی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان به اتفاق کارشناسان اداره کل با امیر شوکتی فرمانده پایگاه هوایی سمنان در محل پایگاه پدافند هوایی دیدار و گفتگو نمود دراین دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به اهداف مشترک و هم سوی پدافند هوایی و پدافند غیرعامل گفت هر دو نهاد به دنبال دفاع از مردم حفظ و حراست از تأسیسات و اماکن و زیرساختهای حیاتی و مهم جامعه هستند. وی با اشاره به نقش و جایگاه دفاع و پدافند در کشور افزود بنابر فرمایش مقام معظم رهبری پدافند امروز در اولویت اول است و در این راستا باید تلاش نمود تدابیر راهبردی در حوزه پدافند در جامعه عملیاتی و اجرائی گردد.

پدافند عامل و پدافند غیرعامل به دنبال دفاع از مردم، حفظ تأسیسات و زیرساختهای مهم هستند.
کارخائی وظیفه اصلی پدافند غیرعامل را دفاع از جان و مال مردم و دستاوردهای نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای غیرنظامی برشمرد و گفت پدافند هوایی نیز با استفاده از جنگ افزارهای نظامی وظیفه خطیر و مهمی در این راستا بر عهده دارد و در 38 ساله عمر انقلاب اسلامی با بهره گیری از مردان غیور، خلاق و دلاور و تقدیم شهدای فراوان منشاء خدمات و فعالیت های ارزنده ای بویژه دردفاع مقدس وعملیات های بزرگ و راهبردی مانند بیت المقدس، والفجر8 و کربلای5 ... در دفاع و مراقبت از حریم هوایی کشور انجام داده است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با بیان بعضی از اصول پدافند غیرعامل مانند مکان یابی، استتار، پراکنده سازی  گفت این اصول در حوزه نظامی به درستی و به طور کامل اجرا شده است اما در بعد غیر نظامی علیرغم فعالیت ها و اقدامات گسترده تا رسیدن به نقطه مطلوب جای کار دارد وهنوز بسیاری از بخش ها با اهداف، رویکردها و اهمیت پدافند غیرعامل آشنایی ندارند و این امر سبب شده بسیاری از کارها و پروژه ها با اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل تطابق نداشته باشد و بهره گیری از تجارب نهادهای نظامی در پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل می تواند کمک شایانی به حوزه غیرنظامی باشد. لذا یکی از اهداف این نشست تبادل نظر برای رسیدن به دیدگاه مشترک برای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری، تبادل تجارب، تقویت زمینه های همکاری و به اشتراک گذاری منابع و امکانات می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به طرح ها و نقشه های دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای علیه جمهوری اسلامی از جمله اقدامات تروریستی، فشارهای گسترده و پیچیده­ی سیاسی و اقتصادی، چالش ها و مشکلات زیستی و سایبری و سرمایه گذاری های کلان دشمنان برعلیه انقلاب اسلامی، توجه به مقوله پدافند غیرعامل را مهم ارزیابی کرده وافزودند شرایط  محیطی جمهوری اسلام ایران ایجاب می کند که مقوله پدافند غیرعامل به یک اولویت جدی در کشور تبدیل شود و به خاطر وضعیت مناسب استان از جمله اهتمام ویژه و خاص استاندار سمنان ، وجود همدلی و همکاری بین مسئولین و بخش های مختلف، اجرایی کردن کامل اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل به راحتی امکان پذیر است و در این راستا نیازمند است مسئولین در اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل  با  برگزاری جلسات کاری و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان اقدام نمایند.

امیر شوکتی فرمانده پایگاه پدافند هوایی سمنان هم ضمن خیر مقدم به مدیرکل پدافند غیرعامل و هیئت همراه از این رویکرد استقبال نمود و گفت پدافند غیرعامل  یکی از اولویت های اصلی ما در برنامه های سالانه و بلند مدت می باشد و در صدد هستیم با رعایت اصول پدافند غیرعامل در گام اول از تهدیدات پیشگیری و در صورت تحقق، سطح و حجم آسیب دیدگی را به حداقل برسانیم .

   ایشان با  اعلام آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل جهت تبادل تجارب و ارتقاء اصول پدافند غیرعامل در استان اظهار امیدواری کرد با تشکیل جلسات کاری زمینه های همکاری مشخص و عملیاتی شود.

فرمانده پایگاه هوایی سمنان  با اشاره به بعضی از ظرفیت ها و توانمندیهای پایگاه از جمله آموزش و آماده سازی تیم های عملیاتی برای  مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی افزود یگان آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز مسئولین در هر حوزه ای همکاری نموده و توان موجود را در اختیار قرار دهد.

در این نشست مقرر گردید جهت تقویت ارتباطات و ایجاد هماهنگی لازم برای شناسایی و اجرایی کردن زمینه های همکاری فرماندهی پدافند هوایی نماینده مطلع و تام الاختیار خود را به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری معرفی نماید و در گام اول حوزه های آموزشی و برگزاری رزمایش های مشترک بعنوان اولویت های کاری مدنظر قرار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر