۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۵۱
رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس :
رحیم آزادی گفت : راه اندازی و ایجاد بانک اطلاعاتی ، شناسایی نقاط حیاتی ، حساس و مهم استان ،نقاط قوت و ضعف به منظور ایجاد راه کارهای اصولي متناسب با تاب آوری شهری در استان و کاهش خطر پذیری با رعایت اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل از ضروریات اولویت دار در استان می باشد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تشکر جهت برگزاری منظم جلسات کارگروه امداد و نجات و اشاره به ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل جهت تسهیل مدیریت بحران به ارائه توضیحاتی در خصوص تاب آوری در مواقع بحران و همینطور ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی جامع پدافند غیرعامل استان پرداخت.

رحیم آزادی گفت : پدافند غیر عامل و تاب‌آوری در کالبد شهری در واقع همان ایجاد آمادگی به منظور مقاومت در برابر شرایط اضطراری، برنامه‌ریزی برای تحمل آن شرایط ،بازسازی و توانبخشی بعد از آن می باشد که از پیامدهای آن در محدوده جوامع شهری می توان به پایداری و چاپکی شهرها اشاره کرد.

وی در ادامه: مشارکت دستگاه های مسئول و خدمات رسان ، هماهنگی بین دستگاهی ، تجهیزات در اختیار و میزان آمادگی آنها ، شناسایی و تهیه اطلاعات جامع زیرساخت های حیاتی اعم از شریان ها و تاسیسات و ساختمان ها و بیمارستان ها و نهادها و... و بررسی آسیب پذیری آنها را از مولفه های مهم در ایجاد تاب آوری ، انعطاف پذیری و از مهم ترین عوامل اثر بخش بر تصميم گيري ها و تسهیل مدیریت در زمان بحران خواند .

آزادی همچنین عنوان کرد : راه اندازی و ایجاد بانک اطلاعاتی ، شناسایی نقاط  حیاتی ، حساس و مهم استان ،نقاط قوت و ضعف به منظور ایجاد راه کارهای اصولي متناسب با تاب آوری شهری در استان و کاهش خطر پذیری با رعایت اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل از ضروریات اولویت دار در استان می باشد .

 ایشان افزود :  تاب آوری یک موضوع کلیدی و حاکمیتی است و باید بتواند تحت عنوان مدیریت واحد شهری فعالیت های بین دستگاهی انجام دهد که هم در حوزه قانون و هم وظیفه ذاتی سازمانها و نهادهاست. سازمان های دولتی و خصوصی باید تلاش نمایند تا خودشان را در برابر بحران ها تاب آور کنند.

آزادی در ادامه : ضمن تاُکید بر تحقق اهداف پدافند غیرعامل در حفظ جان مردم  و زیر ساخت های کشور، اشاره داشت سازمان هایی در زمان وقوع بحران پایدار و تاب آور هستند که با ایجاد آمادگی، تعیین اهداف، برنامه های مدون از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. این سازمان ها در مواقع بحران می توانند ضمن تسهیل مدیریت بحران پیش آمده ، آنرا با کم ترین هزینه پشت سر بگذارند. همچنین سازمانها باید یکی از اهداف مهم استراتژیک خود را تاب آوری در برابر بحران ها در نظر بگیرند و میزان دستیابی به این هدف را مرتبا اندازه گیری نمایند.

رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس : سازمان های دولتی و خصوصی باید تلاش نمایند تا خودشان را در برابر بحران ها تاب آور نمایند.

در ادامه فرخ زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز و گل کاری رئیس پدافند غیرعامل هلال احمر فارس بطور جداگانه به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته پرداختند در پایان ضمن بیان دیدگاه ها و نظریات سایر اعضاء ، کارگروه  به جلسه خود پایان داد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر