۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۵۴۸
سلامی در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه:
جانشین فرمانده کل سپاه با استناد به تحولات جاری منطقه و جهان ،خطاب به فرماندهان نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: راهبرد امروز ما ایستادگی فعال و نه منفعل است ؛ یعنی در عین حال که ایستاده ایم، پیش هم می رویم و دامنه قدرتمان را گسترش می دهیم، میدان عملمان را بازتر می کنیم، کمیت و کیفیت را با هم افزایش می دهیم و قابلیت فنی سیستم ها را ارتقاء می‌بخشیم.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش فرماندهان و مدیران نیروی دریایی سپاه که در ستاد فرماندهی این نیرو که در بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه ظهور انقلاب اسلامی ایران معادلات و مناسبات ظالمانه ابرقدرت ها را بر هم زد، گفت: دشمنان با وجود اینکه در بکارگیری تمام عناصر قدرت به درجه اشباع رسیده اند، اما قادر نیستند که نتیجه تحولات ناشی از شکل گیری و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی را مدیریت کنند.  

وی با بیان اینکه امروز تمام ظرفیت و قدرت نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شده است، اظهار داشت: اما هر چه دشمن قدرت افزایی می کند، نمی تواند بیش از این موثر واقع شود، جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و میدان تأثیر و فضای تحولی با نقش آفرینی هواداران انقلاب در منطقه به گونه ای بوجود آمده است که در حال تغییر مناسبات قدرت در جهان است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه گسترش جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی فضای تسلط سیاسی سنتی امپراطوری ها را تنگ تر کرده است، گفت: مناطقی که روزگاری سرزمین های بلامنازع و تحت سیطره امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی دشمن بود، امروز به میدان های بزرگ جهاد علیه دشمنان ما تبدیل شده است.

سلامی با تاکید بر اینکه ساختمان عظیمی از قدرت با بهره گیری از گفتمان الهام بخش انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است، گفت: قدرتی که می تواند در دوردست با سیاست های دشمنان اسلام به نحو شایسته درگیر شده، آن را متوقف و منحرف کرده و ناکام گذارد.

وی با بیان اینکه اقتدار و قدرت ما اعتباری جهانی یافته است، گفت: دشمنان امروز این توانمندی را به رسمیت می شناسند و برای آن حساب ویژه ای معادل نگاه به یک ابرقدرت باز کرده اند.

سلامی با بیان اینکه اینگونه به نظر می رسد که دشمنان ما هیچ اولویت و دغدغه ای بالاتر از مقابله با انقلاب اسلامی ایران ندارند، اظهار داشت: در هر مقطع زمانی، جهان یک میدان تحول دارد که از آن نقطه تحولات جهان شکل می گیرد و امروز این میدان، غرب آسیا است که به پاشنه آشیل تحولات جهانی تبدیل شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به روند رو به رشد خشونت، جنایت و فتنه در دنیا، گفت: این وضعیت ره آورد بدیهی و مستقیم سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا است.

وی افزود: رفتار آمریکا در جهان چیزی جز توسعه نفرت، کینه توزی و گسترش جنگ ها و اختلافات و رونق کارخانه های اسلحه سازی را به دنبال نداشته است و تکاپوی جنگی در بسیاری از نقاط دنیا، نتیجه سیاست های نفرت آفرین آمریکا در سطح جهان است.

سلامی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به تحولات جاری منطقه و جهان ،خطاب به فرماندهان نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: راهبرد امروز ما ایستادگی فعال و نه منفعل است ؛ یعنی در عین حال که ایستاده ایم، پیش هم می رویم و دامنه قدرتمان را گسترش می دهیم، میدان عملمان را بازتر می کنیم، کمیت و کیفیت را با هم افزایش می دهیم و قابلیت فنی سیستم ها را ارتقاء می‌بخشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر تحولات جاری و تحرکات معنادار دشمن ما را به این ضرورت و باور رسانده است که باید ابعاد دفاعی خودی را گسترش دهیم که تکمیل ابعاد مختلف قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران از آن جمله است.

سلامی در پایان با اشاره به عملکرد مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در عرصه مقابله با تهدیدات دشمن، گفت: شعاع اطلاعاتی و افق راهبردی نیروی دریایی سپاه متناسب و هم تراز با تحرکات و تهدیدات دشمن عمق و گسترش می یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر