۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۳۱
با حضور مرادی، مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به تهدیدات مهم حوزه کشاورزی تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی را در راستای کاهش اثرات تهدیدات لازم برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، صبح امروز جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد. ریاست سازمان بعنوان رئیس کارگروه پدافند غیرعامل خانواده بزرگ جهاد کشاورزی اشاره به اهمیت موضوع در حوزه کشاورزی اشاره کرد و به ارائه گزارش عملکرد سازمان پرداخت.

در ادامه مرادی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با  اشاره به تهدیدات مهم حوزه کشاورزی تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی را در راستای کاهش اثرات تهدیدات لازم برشمرد.

در ادامه جلسه، مهندس جهانساز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان مشکلات پیش روی موجود جهت مقابله با تهدیدات را که مهم ترین آن آفات ملخ و مگس زیتون در شهرستان رودبار بوده مورد اشاره قرار داد و فقدان منابع اعتباری لازم را اصلی ترین مشکل و عامل محدودکننده اعلام کرد.

با توجه به حساسیت موضوع فرماندار محترم شهرستان رودبار جلوگیری از گسترش آفات یادشده را بااهمیت برشمرد و از تلاش های همکاران جهاد کشاورزی درراستای افزایش آگاهی مردم منطقه و مقابله با آفات مورداشاره که تهدید جدی در فرآیند تولید می باشد تقدیر نمودند و خواستار مشارکت بیش از پیش مردم جهت مقابله با این تهدیدات در جهت حمایت از دولت شدند.

معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد حوزه فعالیتی خویش را در راستای پدافند غیرعامل ارائه نمودند و پس از آن معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گزارشی در خصوص گیاه مهاجم آمبروزیا علف هرزی که با ورودش به استان گیلان قطعا مخاطرات اقتصادی و محیطی را بدنبال خواهد داشت، ارائه کرد و نقطه نظر پایانی این جلسه از سوی مهندس داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در خصوص تهدیدات موجود بر سر راه تولید پیله کرم ابریشم ارائه شد.

مهندس شعبان نژاد در پایان جلسه خواستار تشکیل کمیته های تخصصی در خصوص موضوع پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گردیده تا جمعبندی نهایی جلسات تخصصی در چنین جلساتی مطرح گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر