۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۳۰
نماینده مردم شوش گفت: افزایش دما در این استان به اندازه ای است که ترانس‌های بزرگ تولید برق بصورت کامل ذوب شده است.
به گزارش پایداری ملی، سیدراضی نوری نماینده مردم شوش با اشاره به گرمای هوا و وضعیت آب و برق در استان متبوع خود اظهار داشت: از نظر توزیع برق اقدامات خوبی صورت گرفته اما در زمینه انتقال و تولید مشکلات زیادی وجود دارد به طوری که وزارت نیرو اعلام کرده چندین هزار مگاوات کمبود برق در خوزستان وجود دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های تولید برق تقریبا قدیمی است و بعد از چندین سال در اثر گرمای هوا دچار فرسودگی می‌شود با این حال قدم‌های بهتری در حوزه انتقال و تولید برق داشته‌ایم.

نماینده مردم شوش تصریح کرد: برق خوزستان نیاز به بازنگری مجدد دارد  و امیدواریم مشکلات را شناسایی و آسیب شناسی کنیم تا در گرمای سال آینده پیشگیرانه عمل کنیم.

نوری با اشاره به موضوع آبرسانی در  روستاهای خوزستان، بیان داشت: آبرسانی در برخی مناطق روستایی از طریق تانکرها انجام می‌شود متاسفانه شبکه‌های آبرسانی فرسوده بوده و ممکن است این مشکل متاثر از برق باشد.

وی خاطر نشان کرد: طبق طرح مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار  برای تامین آب شرب روستاییان در نظر گرفته شده همچنین براساس گزارش وزارت نیرو یک و نیم میلیارد دلار اعتبار نیاز است که مشکل آب شرب شهری، روستایی و فاضلاب خوزستان حل شود تا مشکل شبکه ها، توزیع و انتقال و مجتمع های آبرسانی به صورت زیرساختی حل شود و در آینده دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم شوش اظهار داشت: متاسفانه به دلیل گرمای هوا به صورت مستمر قطعی برق و آب در منطقه شوش و دانیال صورت می‌گیرد همچنین افزایش دما در استان به اندازه ای است که ترانس‌های بزرگ تولید برق بصورت کامل ذوب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر