۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۸۴۹۶
مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی تا کنون چندین حمله سایبری به سامانه مخابرات این استان داشته که به دلیل امنیت مطلوب شبکه های مخابرات دفع شده است.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا رضایی روز یکشنبه در حاشیه همایش آشنایی با حملات سایبری نسل جدید و راهکارهای مقابله با آن در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک جنگ اطلاعات در منطقه شکل گرفته و رژیم صهیونیستی اسرائیل نیز همواره به دنبال حملات سایبری و سرقت اطلاعات از ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: حملات سایبری سازمان یافته شده در سطح دولت ها در حال انجام است که رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و آشکار ایران اسلامی بارها به سایت مخابرات سیستان و بلوچستان حمله کرده است.

وی افزود: امکانات حفاظتی موجود برای حفظ حریم امنیتی مخابرات استان، این حملات را خنثی کرده و آنها را در هدفشان ناکام گذاشته است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی از ضروریت های جامعه کنونی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر شرکت کنندگان در این همایش توجیهی و آموزشی افرادی هستند که در بخش ایمنی و اطلاعاتی ادارات فعالیت دارند.

رضایی خاطرنشان کرد: شرکت امن پردازان کویر و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بهناد زاهدان در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی افزود: فرایند ساده سازی که توسط فناوری اطلاعات شکل گرفته است باید با امنیت مطلوبی همراه باشد تا از سرقت و انتشار اطلاعات افراد و دستگاه ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: امنیت مقوله مغفول در استفاده از ابزار فناوری و ابر اطلاعات است.

رضایی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش آموزش فردی برای استفاده بهینه امنیتی از ابزار موجود است.

وی ادامه داد: هم اینک بستر جدید FTTH در حال توسعه است و فیبرنوری به درب منازل افراد در شهرهای زاهدان و چابهار سیستان و بلوچستان با سرعت بیش از 50 مگابایت رسیده است.

وی تصریح کرد: توسعه این فیبرهای نوری در سایر شهرستانهای استان نیز در حال انجام است که آشنایی مردم با امنیت شبکه و فناوری اطلاعات از ضروریت های این کار محسوب می شود.

همایش توجیهی و آموزشی یک روزه آشنایی با حملات سایبری نسل جدید و راهکار های مقابله با آن با همکاری مخابرات سیستان و بلوچستان، شرکت ایمن پردازان یزد و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بهناد امروز /یکشنبه/ در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر