۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۴۸۱
افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین؛
دبیر شورای پدافند غیر عامل استان خبر داد: استمرار خدمات رسانی و امدادرسانی در مجموعه های درمانی استان از اولویت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضرورت دارد شبکه بهداشت و درمان از نظر تامین انرژی از آمادگی لازم در مواجهه با هرگونه تهدید برخوردار باشند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، "محمد افشار" مدیر کل پدافند غیرعامل استان در جلسه مشترک کارگروه تخصصی بهداشت و بیولوژیک و انرژی پدافند غیرعامل استان که با حضور مدیران بیمارستان های استان برگزار شد اظهار داشت :امروزه تبعات و صدمات جانی و مالی بحران های ناشی از تهدیدات، و لزوم استمرار خدمات رسانی مجموعه بهداشتی و امداد رسانی از اولویت بسیار بالایی برخوردار بوده  و ضرورت دارد شبکه بهداشت و درمان و همچنین سامانه تامین انرژی استان از آمادگی لازم در مواجهه با هرگونه تهدید برخوردار باشد.

استمرار خدمات رسانی در مجموعه های درمانی در شرایط تهدید از اولویت بسیار بالایی برخوردار است

این مسئول در ادامه تصریح کرد: لزوم بروز رسانی و آماده بکاری مولدهای تامین انرژی  در بیمارستانها در هنگام بروز بحران های ناشی از هرگونه تهدید و با توجه به اهمیت استمرار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ولزوم ایمنی مراکز درمانی بویژه بیمارستانها اهمیت توجه به این موضوعات را دو چندان کرده است.

وی در ادامه به اهداف پدافند غیر عامل در رزمایش ها اشاره و بیان کرد : افزایش بازدارندگی در تهدیدات،کاهش آسیب پذیری ها،ارتقا تاب آوری ،استمرار خدمات رسانی ضروری دستگاه های امدارسان در مواقع بحران پس از تهدید و مدیریت بحرانهای ناشی از تهدیدات از اهداف مهم رزمایش ها به شمار می رود.

ایشان به بحران اخیر اختلال در شبکه برق رسانی برخی استان ها  اشاره کرد و گفت: در اختلالات به وجود آمده در شبکه برق رسانی استان خوزستان کلیه عملکرد دستگاه های اجرایی مختل شده و این استان دچار بحران و مشکلات عدیده ای گردید که باید از این تجربیات اینگونه بحرانها استفاده لازم را برد تا شاهد مسائلی از این دست در استان نباشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : کارگروه بهداشت و بیولوژیک و کارگروه انرژی که از زیر مجموعه های شورای پدافند غیرعامل استان می باشند با یکدیگر تعامل و ارتباط تنگاتنگی دارند و تفاهم نامه ای در خصوص کلیه ارزیابی های فنی با همدیگر منعقد کرده اند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان اذعان داشت :در این مرحله از رزمایش تلاش خواهد شد عملکرد بیمارستانها در حوزه خدمات دهی،امدادرسانی و استمرار خدمات مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین بخشها و تجهیزات بیمارستانها از نظر تهدیدات انرژی  ،درجه اهمیت و وابستگی به انرژی هر بخش به صورت جداگانه مشخص شود.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان گفت : در نهایت نقاط ضعف، قوت و تهدیدات دستگاه ها استخراج و راهکارهایی برای تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف  ارائه خواهد شد تا بتوان از این طریق یک شرایط ایده آل برای مقابله با هرگونه تهدید متصور واقعی پیش بینی کرد.

در پایان افشار دبیر شورای پدافند غیر عامل استان هدف اصلی این رزمایش سنجش تاب آوری بیمارستان های استان در بحران های ناشی از تهدیدات است و در نهایت پس از جمع بندی گزارشات تیم های ارزیاب ،بیمارستانهای استان مورد ارزیابی و امتیاز دهی قرار خواهند گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر