۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۴۴۲
در شماره جدید نشریه خط حزب الله گزارشی با موضوع سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان و آتش افروزی های آل سعود در منطقه منتشر شده است.
در شماره جدید نشریه خط حزب الله گزارشی با موضوع سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان و آتش افروزی های آل سعود در منطقه منتشر شده است. 

مشروح این یادداشت به قرار زیر است:

«دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه کار آمریکا در یک سنت شکنی آشکار، نخستین مقصد خود در قامت رئیس جمهور را نه یک کشور غربی که عربستان سعودی قرار داد. از پیش از انجام سفر سعودی ها و رسانه های پرشمار وابسته به آن ها تلاش بسیاری کردند تا این اقدام را یک موفقیت برای کشورشان معرفی کرده و دلیلش را جایگاه ویژه این کشور در معادلات بین المللی عنوان نمودند اما تنها سپری شدن چند روز کافی بود تا نشان دهد اهداف واقعی سفر چیست و برنده واقعی کیست؟ مسئله ای که ترامپ هم پس از بازگشت به کشورش، به زبان ساده آن را بیان کرد:«بازگرداندن صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به آمریکا یعنی شغل، شغل، شغل». در واقع رئیس جمهور کاسب مسلک آمریکا نشان داد کاملا به آنچه که در جریان رقابت های انتخاباتی گفته بود، معتقد است که «عربستان تنها مانند گاو شیرده است» و البته باید انتظار تحقق بخش دوم وعده او را هم کشید «وقتی شیرش تمام شود، گردنش را می زنیم».

رهبر معظم انقلاب در ابتدای هفته جاری با اشاره به سفر ترامپ، آن را ناشی از حکمرانی «افرادی نالایق در جوامع اسلامی» دانستند که «اموال مسلمین را تقدیم کفار و دشمنان مردم می‌کنند» و با دروغین خواندن ابراز محبت غربی‌ها به حاکمان برخی دول مرتجع، اضافه کردند:«واقعیت این است که صمیمیتی وجود ندارد و همان‌طور که خود آمریکایی‌ها گفتند، آن ها را می‌دوشند و در نهایت ذبحشان می‌کنند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره ای به رفتارهای ضد دینی و ضد انسانی مدعیان خادمی حرمین شریفین در یمن و بحرین هم داشتند و وعده قرآن مبنی بر نابود شدن باطل را یادآور شدند و افزودند: «کسانی که علیه مسلمانان چنین کارهایی را می‌کنند، باطل هستند و باطل قطعا دچار زوال و سقوط خواهد شد. البته زمان نابودی آن وابسته به چگونه عمل کردن مؤمنان است و اگر جامعه مؤمن درست عمل کند، نابودی باطل زودتر اتفاق خواهد افتاد.»

این روزها درحالی که سرزمین های اسلامی، ماه میهمانی خدا را جشن گرفته اند و با روزه داری بدنبال کسب عبودیت حق تعالی هستند، مسلمانان در سوریه، یمن، بحرین و عراق در آتش حماقت، کینه ورزی و زیاده خواهی حکام مرتجع و وابسته برخی کشورهای اسلامی، می سوزند. آش آنقدر در یمن شور شده که مقامات سازمان ملل هم سکوت خود را شکسته و از قحطی قریب الوقوع در این کشور و نیاز ۱۹ میلیون نفر از جمعیت آن به کمک، خبر می دهند. بماند که آتش این جنگ جز با چراغ سبز این نهادهای بین المللی و اربابان غربی حاکم بر آن، اینگونه شعله ور نمی شد.  

کمی آن سوتر در جزیره بحرین، رژیم دیکتاتور آل خلیفه به سیم آخر زده و پس از برگزاری چند جلسه نمایشی دادگاه «آیت الله عیسی قاسم» حکم به یک سال حبس ایشان داد و بعد هم وحشیانه به منطقه محل سکونت ایشان حمله نموده و با به خاک و خون کشیدن مردم منطقه الدراز، چند جوان بحرینی را شهید و ده ها نفر را به اسارت بردند. مزدوران حکومت بحرین همچنین منزل شیخ را هم محاصره کردند و تا به امروز از وضعیت وی خبر متقنی در دست نیست.

رهبری که دبیرکل حزب الله لبنان معتقد است «اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است» چرا که «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین جوانان این کشور را به خروش کشاند اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند». حالا به نظر می رسد تداوم اقدامات احمقانه، خشونت بار و سرکوب‌گرانه آل خلیفه که به پشتوانه آل سعود صورت می گیرد، نتیجه ای جز قاطعیت بیشتر جوانان بحرینی در تشدید فعالیت های انقلابی و قراردادن گزینه های جدید بر روی میز مبارزه نخواهد داشت. موضوعی که حدود یک سال قبل رهبر معظم انقلاب اینگونه به آن اشاره کردند: «آقای شیخ عیسی قاسم را مورد تعرّض قرار داده‌اند؛ این حماقت آن ها است، این بلاهت آنها را نشان می دهد. شیخ عیسی قاسم کسی بود که تا امروز و تا وقتی‌که می توانست با مردم حرف بزند، از حرکات تند و مسلحانه مردم جلوگیری میکرد، مانع میشد. نمی فهمند که با چه‌کسی در افتاده‌اند، نمی فهمند که تعرّض به شیخ عیسی قاسم یعنی برداشتن مانع از مقابل جوان های پُرشور و پُرحماسه‌ی بحرینی که اگر بیفتند به جان نظام حاکم، از هیچ راه دیگری نمی توانند آن ها را ساکت کنند».

همانگونه که رهبرمعظم انقلاب هم فرمودند تردیدی در زوال و نابودی اهل باطل وجود ندارد و تنها نحوه اقدام و فعالیت جبهه مومن انقلابی است که سرعت و زمان این از بین رفتن را تعیین می کند، به نظر می رسد اکنون از سویی اراده جوانان غیور بحرینی برای یکسره کردن کار حکومت وابسته، عقب مانده و متحجر حاکم بر کشورشان بیش از همیشه شده و هم از باب «اشغل الظامین بالظالمین» تحقق وعده ذبح کردن گاو شیرده به دست دشمنان دوست نما نزدیک است؛ ان شالله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر