۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۴۱۱
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان جلوگیری از حملات سایبری و نفوذ امواج الکترومغناتیسی و استحکام سازی در راستای پیشگیری از عوارض ناشی از حوادث طبیعی بخصوص زلزله را از مهمترین اهداف تجهیز و استاندار سازی اتاق سرور اداره کل آموزش و پرورش استان دانست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد محسن بیگی در نشست کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی شورای پدافند غیر عامل استان کرمان ایمن سازی و مصون سازی اطلاعات و سامانه های مختلف آموزش و پرورش استان، جلوگیری از حملات سایبری و نفوذ امواج الکترومغناتیسی و استحکام سازی در راستای پیشگیری از عوارض ناشی از حوادث طبیعی بخصوص زلزله را از مهمترین اهداف تجهیز و استاندار سازی اتاق سرور اداره کل آموزش و پرورش استان دانست.

وی خاطر نشان کرد: تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان نیز درسه سال اخیر به فیبر نوری تجهیز شده اند.

محسن بیگی نامحسوسی و نامحدودی را از مهمترین خصوصیات جنگ نرم دانست و افزود: جنگ سخت دچار محدودیت است در حالیکه در جنگ نرم محدودیت وجود ندارد و نمی توان برای آن سقف تعیین کرد.


رییس کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی شورای پدافند غیر عامل استان کرمان با بیان اینکه  در جنگ نرم نفوذ نامحسوس است و روی سلایق، اعتقادات و غرایز افراد اثر می گذارد بیان کرد: در جنگ نرم از روش های جذاب و متناسب با غرایز افراد استفاده می شود در حالیکه جنگ سخت خلاف سلایق و واقعیت هاست.

محمد محسن بیگی اظهار کرد: در جنگ نرم اثر گذاری از پایین به بالاست، آداب، رسوم و اعتقادات را مورد هدف قرار می دهد و از نیروهای خودی در قالب تخریب شخصیت های اجتماعی، رواج تهمت ، از بین بردن الگوها و شخصیت سوزی برای رسیدن به اهداف استفاده می کند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش های مختلف آموزش و پرورش استان 21 هزار دستگاه کامپیوتر استفاده می شود و راههای نفوذ حملات سایبری به آنها بسته شده است.

محسن بیگی گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اکثر برنامه و فعالیت های دستگاه های اجرایی از طریق سامانه ها و نرم افزار های مختلف انجام می شود باید زمینه مصون سازی این سرمایه های با ارزش و گرانقیمت در قالب پدافند غیر عامل فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر