۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۸۴۰۳
با پیگیریهای شرکت پخش فرآورده های نفتی از سال 93 تا کنون وطی بازدید اعضای کار گروه پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیر عامل استان از این جایگاهها در آبان ماه سال گذشته و پیگیری موضوع از سوی پدافند غیر عامل استان ، با همکاری شرکت گاز و نفت استان و همت سازمان بهسازی و نوسازی این مهم محقق گردید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر پدافند غیر عامل شهرداری سنندج از دریافت گواهی  استاندار سازی و ایمن سازی جایگاه های سی ان جی تحت مدیریت این شهرداری در جهت مصون سازی شهروندان  و مراجعه کننده گان به جایگاهها بعد از بازدید اعضای شورای پدافند غیر عامل استان از این جایگاه ها خبر داد.

اسعد فرهادی بیان کرد:در راستای ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از اتفاقات  این حوزه سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سنندج با هزینه  رقمی  بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون  ریال در خصوص استاندار سازی این جایگاه ها اقدام نموده است .

وی بیان کرد: سازمان بهسازی و نوسازی  شهرداری سنندج با نصب تجهیزات ایمنی و امنیتی  جایگاه های سی ان جی خود و اعمال 13 چک لیست ابلاغی  از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بصورت تخصصی موفق شد از شرکت بهینه سازان اعتماد صنعت که مورد تایید اداره استاندارد  و دیگر دستگاه های نظارتی این حوزه است ،گواهی استاندارد را بگیرد.

وی نصب کلید های EMERGENCY،سیستم قطع کن فشار غیر مجاز ،سنسور هشدار دهنده آتش ،سیستم نشت گاز، سیستم هشدار دهنده اتصالات به خودرو و مسایل اطفاء حریق  را بخشی از مسایل فنی اعمال شده در ایمن سازی جایگاه هها در اجرای این طرح  ایمن سازی خواند و افزود:جایگاه های سی ان جی علاوه بر اعمال نکات فنی ایمنی ، درخصوص مسایل امنیتی نیز در این طرح مجهز به دوربین های مداربسته شدند.

وی با اشاره به پیگیریهای شرکت پخش فرآورده های  نفتی  از سال 93 تا کنون افزود:طی بازدید اعضای کار گروه پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیر عامل استان از این جایگاهها در آبان ماه سال گذشته و پیگیری موضوع از سوی پدافند غیر عامل استان ، با همکاری شرکت گاز  و نفت استان  و همت سازمان  بهسازی و نوسازی این مهم محقق گردید.

 به گفته فرهادی نباید فراموش کنیم که سهل انگاری در این رابطه علاوه بر اینکه جان صاحب خودرو و خانواده وی را به خطر میاندازد، حتی موجب آسیب های احتمالی جبران ناپذیر به دیگر افراد در سطح جامعه نیز میگردد. این در شرایطی است که تامین ایمنی در روند نصب ، راه اندازی سامانه سوخت سی ان جی روی خودروها و همچنین ارائه خدمات سی ان جی در جایگاه ها باید از ابتدایی ترین امور و پیش فرض ها برای دست اندرکاران در این حوزه باشد.

مدیر پدافند غیر عامل شهرداری سنندج ،زمان احداث این جایگاه های سی ان جی را  در شهر سنندج حد فاصل سالهای 87 الی 93 به تدریج اعلام کرد و افزود: با وجود محدودیت های مالی  شهرداری در دوسال اخیر،انجام این امر موجب بدهکاری سازمان بهسازی و نوسازی از شرکت گاز بابت بهاء گاز جایگاه ها گردید ،لذا بنا به اهمیت موضوع مصون سازی شهروندان و بر اساس تصمیم  شهرداری این امر محقق گردید ،که جا دارد در این زمینه از همکاری شرکت گاز استان  و سایر دستگاه های نظارتی قدردانی کرد.

وی بازدید های شورای پدافند غیر عامل را از نقاط ثقل مدیریت شهری در خصوص مصون سازی شهروندان بسیار تعیین  کننده خواند و افزود:باتوجه به مصوبه اخیر شورای پدافند غیر عامل  شهرستان سنندج در خصوص اعمال استاندارهای لازم  در خودرو های دوگانه سوز بویژه سیلندرهای گاز آنها لازم است حوزه استاندارد استان بیشتر به این مهم توجه داشته باشد.

وی استاندار دهای ایمنی خودرو های دوگانه سوز را امری تخصصی خواند و گفت :ولی با گذشت نزدیک به یک دهه از عمر سیلند های مخزن گاز خودروهای دوگانه سوز و قطعا تعیین عمر استاندار آنها،مطمئنا تهدید هایی در این زمینه وجود دارد که  باید جدید گرفته شود، لذا در جهت حفظ ایمنی خودرو ها و جایگاههای سی ان جی استان لازم است ،معاینه فنی خودرو های دوگانه سوز بصورت تخصصی در سطح استان دایر و گرفتن معاینه فنی  این بخش نیز الزامی گردد.

گفتنی است :شهرداری سنندج دارای 9جایگاه سی ان جی در سطح شهر بوده که  اعمال چک لیست های ایمنی و امنینی  و رعایت استاندارهای تخصصی ایمنی در آنها اعمال شده و بجز یک مورد که صدور گواهی آن در مرحله اداری است سایر موارد گواهیمامه را دریافت کرده اند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر