۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۸۳۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تمام اقدام‌های پیشگیرانه و مراقبتی برای مقابله با مشاهده و شیوع بیماری تب کریمه کنگو با همکاری تمام بخش های اجرایی استان انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با تب کنگو آمادگی کامل دارند و هیچ موردی از تب کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است.

وی گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب کنگو در برخی استانها و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان سمنان تاکنون جلسات مختلفی با دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است.

تمام موارد پیشگیرانه از بیماری تب کریمه در استان سمنان انجام شده استمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: نشست های مختلفی با مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، ادارات کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و نیز امور عشایری و سایر دستگاه های مرتبط برای پیش بینی تمهیدات لازم در این خصوص برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان سمنان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان بخش دام و نیز سمپاشی دامداری ها اقدام کرده است، افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند به پیشگیری هرچه بهتر این بیماری کمک کند آگاه سازی جامعه در مورد آثار تب کریمه کنگو است.

کارخایی، با اشاره به اینکه ضوابط و الزامات پیشگیری از شیوع تب کنگو به کلیه مراکز ذبح دام ابلاغ و کشتارگاه های استان به طور دقیق تحت نظارت قرار دارند، از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی استان برای مقابله با این بیماری در صورت مشاهده موارد مشکوک خبر داد و افزود: اداره کل امور عشایری استان نیز موظف شده است اقدامات لازم برای آگاه سازی عشایر در این خصوص را انجام دهد و کلیه دستگاه های استان سمنان برای پیشگیری و نیز درمان موارد احتمالی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: به طور جدی از ورود دام قاچاق به استان سمنان جلوگیری خواهد شد و امیدواریم مردم و رسانه ها عوامل اجرایی استان سمنان را در پیشگیری از شیوع این بیماری یاری کنند زیرا اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم، بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه کنگو است.

کارخایی گفت: فرهنگ سازی در بین مردم با کمک صدا و سیما، رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی بصورت هوشمندانه و هنرمندانه می تواند از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به موقعیت مهم استان از لحاظ آب و هوایی و راه‌های ارتباطی و ورود و خروج محصولات غذایی و همجوایر با استانهای دیگر افزود: استان سمنان منطقه وسیع و دارای محصولات غذایی، کشاورزی و عشایری و محیط زیست وسیع است که می طلبد تا مسائل مربوط با تهدیدات زیستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک انسان و دام و قابل پیشگیری است که با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی می توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

در این نشست با حضور محمود قنبری معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان، حسن اسلامی راد مدیر کل امنیتی انتظامی و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی، گزارشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی سمنان در حوزه پدافند غیر عامل و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ارایه شد.

با مصوبه این شورا و به دستور محمود قنبری معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان، مقرر شد برای پیشگیری از انتقال هر گونه بیماری به ویژه ویروس تب کریمه کنگو در شهرستان شاهرود، کشتارگاه بسطام تا زمان مجهز شدن به تجهیزات پیش‌سردکن تعطیل شود و عملیات کشتار دام به کشتارگاه شاهرود انتقال یابد و کشتارگاه شاهرود نیز در مدت 15 روز آینده سامانه پیش‌سردکن را مجهز و راه‌اندازی کند.

سم پاشی و ضد عفونی کردن دامداری های صنعتی و سنتی روستاها و حاشیه شهر های استان سمنان از سوی اداره کل دامپزشکی استان با همکاری نیروهای بسیج، آموزش دهیاران در ارتباط با چگونگی انتقال و خطرات بیماری تب کریمه کنگو و تشدید نظارت و کنترل ورود و خروج دام از سوی نیروی انتظامی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر