۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۸۸
با مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان ؛
با مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان و به دستور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، کشتارگاه های بسطام و شاهرود با هدف پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ساماندهی می‌شوند
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، با مصوبه این شورا و به دستور محمود قنبری معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان، مقرر شد برای پیشگیری از انتقال هر گونه بیماری به ویژه ویروس تب کریمه کنگو در شهرستان شاهرود، کشتارگاه بسطام تا زمان مجهز شدن به تجهیزات پیش‌سردکن تعطیل شود و عملیات کشتار دام به کشتارگاه شاهرود انتقال یابد و کشتارگاه شاهرود نیز در مدت 15 روز آینده سامانه پیش‌سردکن را مجهز و راه‌اندازی کند.

کشتارگاه های شرق استان سمنان برای پیشگیری از تب کریمه ساماندهی می‌شوندسم پاشی و ضد عفونی کردن دامداری های صنعتی و سنتی روستاها و حاشیه شهر های استان سمنان از سوی اداره کل دامپزشکی استان با همکاری نیروهای بسیج، آموزش دهیاران در ارتباط با چگونگی انتقال و خطرات بیماری تب کریمه کنگو و تشدید نظارت و کنترل ورود و خروج دام از سوی نیروی انتظامی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در این نشست گفت: انتقال و انتشار همه این ویروس ها که امروز در جامعه شاهد آن هستیم ساخته و پرداخته دشمنان است و در آزمایشگاه‌های کشورهای استکباری از جمله آمریکا تولید و به جان مردم می اندازند، از سویی تولید گروهک های تکفیری از جمله داعش نیز روش دیگر استکبار برای رسیدن به اهداف است که باید آستانه مقاومت و نیروهای مقاومت مردمی با آگاهی و آموزش افزایش یابد.

وی افزود: انسان همواره با تهدیداتی مواجه بوده که عمده آن تهدیدات طبیعی و تهدیداتی از سوی خود انسان‎ها علیه همدیگر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ادامه داد: همان‎طور که مقام معظم رهبری فرمایش فرمودند پدافند غیرعامل یک اصل است، برای همیشه، باید مساله پدافند غیرعامل را در همه ابعاد و در همه عرصه‎ها و در همه زمان‎ها در نظر بگیریم و ضمن اینکه در ابعاد نظامی باید آمادگی داشته باشیم، باید در عرصه‎های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و زیستی آمادگی داشته باشیم و با برنامه‎ریزی عالمانه، قدرت بازدارندگی را بالا ببریم و همه زمینه‎های نفوذ دشمنان که منافع ملی را تهدید می‎کنند بررسی و شناسایی کنیم و برای ایجاد قدرت بازدارندگی در آن زمینه‎ها برنامه‎ریزی و اقدام کنیم.

قنبری با بیان اینکه باید آسیب‎پذیری‎ها مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن شناسایی شود، گفت: از طریق برنامه‎ریزی و فرهنگ‎سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی، در تمام حوزه ها بازدارندگی ایجاد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان افزود: هر استانی باید با توجه به شرایط و موقعیت خود آمادگی پدافند غیرعامل ایجاد کند تا در زمان بحران اقدام سریع انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل یک اصل مهم و زیربنایی و اساسی برای جامعه است، امروز حساسیت و لزوم پدافند غیر عامل برکسی پوشیده نیست و همه باید تلاش کنند اصول بازدارنده پدافند غیر عامل در سطح استان عملیاتی و اجرایی شود.
قنبری، اضافه کرد: مقوله پدافند از لحاظ ساختار در سطح کلان زیر نظر فرماندهی کل قوا مدیریت می شود و در سطح وزارت کشور این مقوله در سطح استانها پیگیری می گردد.

وی با بیان اینکه در پدافندغیر عامل اقداماتی صورت می پذیرد که جلوی خسارات و مشکلات فراوان را در بخشهای مختلف می گیرد، افزود: اجرای این اصول موجب کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران ها و اتفاقات مختلف می شود.

معاون استانداری سمنان، پدافند غیر عامل را اقدامات و فعالیتهای منجر به مصون سازی جامعه در مقابل تهدیدات و حرکتهای دشمنان دانست و آن را نیاز اصلی، اساسی و پایدار سامانه های دفاعی و اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز باج افزارها یک تهدید جدی برای کشور و استان سمنان است، ادامه داد: در دنیای امروز نه فقط دشمنان ایران، بلکه دشمنان بشریت به دنبال جنگ های رودررو نیستند و شاید از این تهدید توخالی استفاده کنند، اما هرگز به دلیل هزینه بالا آن را اجرایی نمی کنند و به دنبال شیوه های دیگری همچون تولید نیروهای تکفیری و ویروس های مختلف برای نابود کردن مردم هستند.

معاون سیاسی استانداری سمنان گفت: روحیه انسجام و وحدت ملی حفظ شود چرا که نگهداری انقلاب و ثبات نظام جمهوری اسلامی به دلیل وجود همین روحیه است.

در این نشست با حضور حسن اسلامی راد مدیر کل امنیتی انتظامی و ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی، گزارشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی سمنان در حوزه پدافند غیر عامل و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ارایه شد.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 96، بیماری تب کریمه کنگو در برخی استانها مشاهده شده که اقدامات پیشگیرانه در این استان ها به سرعت انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر