۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۸۳۵۹
استاندار مازندران در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان:
دکتر فلاح با اشاره به اهمیت اقدامات پدافند غیرعامل در کاهش آسیب ها در سطح استان خواستار پایش و ارزیابی اقدامات دستگاههای اجرایی استان در راستای کاهش آسیب ها توسط اداره کل پدافند غیرعامل شد و بر لزوم پیش بینی و آمادگی لازم دستگاهها برای پیشگیری و مقابله با هرگونه مخاطرات بویژه مخاطرات زیستی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران در روز شنبه هفته جاری به ریاست استاندار مازندران در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد. دکتر فلاح با اشاره به اهمیت اقدامات پدافند غیرعامل در کاهش آسیب ها در سطح استان خواستار پایش و ارزیابی اقدامات دستگاههای اجرایی استان در راستای کاهش آسیب ها توسط اداره کل پدافند غیرعامل شد و بر لزوم پیش بینی و آمادگی لازم دستگاهها برای پیشگیری و  مقابله با هرگونه مخاطرات بویژه مخاطرات زیستی تاکید کرد.

در حوزه پدافند غير عامل همه بخش ها بايد متعهدانه عمل نمايند/شوراي پدافند غير عامل بايد بهنگام وارد عمل شود

فرمانده قرارگاه زیستی استان با اشاره شیوع بیماری تب کریمه کنگو در ماه گذشته، نتیجه بخش بودن اقدامات مقابله ای توسط دستگاههای مسئول را کم شدن دامنه درگیری این بیماری در سالهای آتی دانست و خاطرنشان کرد پدافند غیرعامل باید به دنبال تحقق این مهم باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود پدافند غیرعامل را یک موضوع استراتژیک و ویژه دانست و گفت: جلسه شورای پدافند غیرعامل استان یکی از مهم ترین جلسات استان است و ضرورت دارد تمام مدیران منبعد شخصا  در این جلسه حضور یابند تا نسبت به مسائل مهم و کلان استان تصمیمات درست اتخاذ و مدیران متعهد به اجرای مصوبات باشند .

رئیس شورای پدافند غیرعامل با اشاره به شیوع بیماری آفت شب پره با تاکید بر ضرورت ایفای نقش مرکز تحقیقات جهاد خواستار مکاتبه با مسئولین عالی رتبه  ملی، از جمله ریاست محترم جمهوری با توجه به اهمیت این گونه نادر شد.

دکتر فلاح با توجه به حجم و گستره سرمایه های انسانی مازندران در سطح ملی گفت : مازندران استانی است که با بودجه استانی خدمات ملی می دهد و ضرورت دارد تمامی مدیران ضمن تعامل با سارمانهای ذیربط در تهران در راستای تحقق پروژه ها و بودجه های ملی نسبت به احصاء برنامه ها و پروژه های کلان و  ملی ظرف ده روز آینده اقدام و سازمان مدیریت نیز موضوع را از طریق ریاست محترم جمهور ،معاون اول و روسای محترم قوا مورد پیگیری قرار دهد.

استاندار مازندران در پایان بر طرح موضوع تامین اعتبار قرارگاه زیستی در شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد نبوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات ایمن ساز در حوزه مخاطرات سایبری و باج افزار واناکریپت،گفت: قرارگاه پدافند زیستی استان با همکاری دستگاههای عضو از جمله دامپزشکی و بهداشت اقدامات بیشمار ی را در راستای پایش،کنترل و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو انجام داده که منجر به عدم شیوع و گسترش بیماری و نداشتن تلفات مبتلایان شد.

در پایان مدیران عامل برق منطقه ای، آب منطقه ای استان گزارشی از اقدامات تامین برق و آب پایدار  را حسب دستور کار جلسه ارائه نمودند. همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -  نوشهر گزارشی از شیوع،  پیشگیری و مقابله با آفت شب پره  در سطح شمشادستانهای استان ارائه کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر