۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۴۴
ایرج شجاعی در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مهاباد، اظهار کرد: سالانه با پدیده سیل در مهاباد مواجه هستیم بر این اساس باید آمادگی کافی در مقابله با آن را داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، ایرج شجاعی در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مهاباد، اظهار کرد: سالانه با پدیده سیل در مهاباد مواجه هستیم بر این اساس باید آمادگی کافی در مقابله با آن را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مهمترین مساله در بحران ها آمادگی و آشنایی کافی با موضوع پدافند غیرعامل است، اضافه کرد: سرعت عمل و بهترین تصمیم گیری در مواقع بحران بسیار مهم است بر این اساس باید آشنایی با پدافند غیرعامل توسط ادارات خدمات رسان در مواقع بحران مورد توجه باشد. 

شجاعی با اشاره به اینکه آمادگی و پیش بینی حوادث باید به روز باشد، گفت: تمام نانوایی ها باید بتوانند با ۲ نوع سوخت پخت نان کنند. 

فرماندار مهاباد افزود: تجهیز نانوایی ها حداقل به ۲ نوع سوخت موجب می شود در زمان بحران یا کمبود یک نوع سوخت از سوخت دیگر استفاده شود و نانوایان بتوانند به خدمات خود به مردم ادامه دهد. 

شجاعی بیان کرد: تجهیز نانوایی ها به موتوربرق ضرورت دارد تا در مواقع قطع برق بتوانند به کار خود ادامه دهند. 

وی اضافه کرد: ۳۰ نانوایی در سطح شهرستان مهاباد چند سوخته می شود تا آمادگی لازم در مواقع بحران های مختلف وجود داشته باشد. 

وی همچنین یادآور شد: رودخانه پائین دست مهاباد باید سامان دهی و از هر گونه ساخت و ساز در اطراف آن جلوگیری شود تا سیل تهدید نکند. 

فرماندار مهاباد همچنین گفت: آموزش به کشاورزان و مرتع داران برای اطفا حریق یکی دیگر از ضروریات است چون امسال ۲ هکتار آتش سوزی مرتع در شهرستان مهاباد داشتیم.
 
شجاعی همچنین با اشاره به اینکه حادثه و بحران خبر نمی دهد، گفت: همانطور که به سرعت کمک رسانی در مواقع بحران تاکید داریم لوازم و مقدمات آن را هم باید مهیا کنیم. 

وی افزود: بر این اساس در روستاها نیز ساختار ستاد بحران متشکل از دهیار، ماموستای روستا، شورا، یک نفر نیروی فنی و بهداشتیار نیز مورد توجه قرار گرفته است تا پیش از رسیدن کمک از شهرها در مواقع اضطراری و بحران کمک رسانی توسط خودشان آغاز شده باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال در این شهرستان۳۷ درصد کاهش بارندگی داریم، گفت: امسال یکهزار و ۲۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی مهاباد به علت کاهش بارندگی و عوامل طبیعی وارد شده است. 

عبدالرحمن کلیجی اظهار کرد: از این میزان خسارت ۳۷۰ میلیارد ریال مربوط به محصولات باغی و ۶۴۰ میلیارد ریال به محصولات زراعی مربوط می شود. 

شهرستان مهاباد با حدود ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر