۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۸۳۴۱
مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان:
مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان از برگزاری دومین کارگاه آموزشی آشنایی با باج افزارها و راهکارهای مقابله با آن در سمنان خبر داد و گفت: تاکنون خبر موثق و مستدلی مبنی بر رخنه باج افزارها در استان سمنان اعلام نشده است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخائی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از برگزاری دومین کارگاه آموزشی آشنایی با باج‌افزار ها در سمنان خبر داد و اظهارداشت: این کارگاه برای  شناسایی و مقابله با حملات سایبری و ارائه راهکار های مقابله با باج افزارهای در فضای مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به دو مرحله حملات گسترده و بی سابقه سایبری در جهان بیان کرد: در دو ماه اخیر بزرگترین حملات سایبری باج افزار «واناکرای» و اخیراً باج افزار «پتیا» در جهان به وقوع پیوسته که کشورهای مختلف را درگیر این حملات کرده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه بهره‌گیری از فناوری و خدمات اینترنتی خاطرنشان کرد: وابسته بودن همه کارها به فناوری و زندگی افراد می طلبد در کنار این امکانات روزافزون به امنیت، ایمنی و حفاظت در این فضا توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاشها و ظرفیت سازی بزرگ در عرصه فناوری و اطلاعات اضافه کرد: فضای فناوری و اینترنت یک پتانسیل و توانمندی بزرگی در جامعه است که می تواند فرصت خدمت رسانی شفاف، سریع و گسترده به مردم ارائه کند.

کارخائی اذعان کرد:در کنار فرصت های ایجاد شده باید به تهدیدات و چالشهای آن هم توجه داشت که در این راستا نیازمند دقت و توجه بیشتر به تهدیدات سایبری و شناسایی، رصد و اقدام مقابله در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در جنگ سایبری زیرساخت‌های ملی و اساسی جامعه چون آب، برق، گاز، بانکداری، ارتباطات و تاسیسات حیاتی و نظامی مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد یادآور شد: دشمن در صدد ایجاد بحران در این کشور است که باید در این رابطه  قابلیت های دفاعی و پدافند سایبری را با همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی و متخصصان و کارشناسان این عرصه تقویت و گسترش دهیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون خبر موثق و مستدلی مبنی بر رخنه باج افزارها در استان سمنان اعلام نشده تصریح کرد: دستگاههای متولی برای شناسایی، رصد و رفع حملات سایبری باج افزارها آمادگی خود را حفظ کنند چراکه ضعف حفاظتی و عدم توجه به الزامات و ملاحظات در حوزه فناوری می تواند چالش ساز و به آسیب پذیری زیرساخت ها منجر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر