۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۸۸
نشست سالانه منافقین امسال نشانه‌های آشکاری از عمق ناکامی‌های غرب و عربستان در سیاست‌های ضد ایرانی خود داشت.
به گزارش پایداری ملی، گروهک منافقین نامی‌ست که شنیدنش کشتار، ترور، بمب‌گذاری و از بین بردن افراد بی‌گناه را در اذهان تداعی می‌کند. یک سازمان بی‌هویت و جعلی که از همان ابتدا با استفاده از نام انقلاب اسلامی به دنبال مطامع خود بود و وقتی نتوانست مقابل هوشیاری و بصیرت انقلابی مردم و آرمان‌های انقلاب دوام بیاورد، با آنان وارد جنگ نابرابر مسلحانه شد و در این راه از ریختن خون انسان‌های بی‌گناهی دریغ نکرد، اما ترور و جنایت حربه‌ای بود که ملت ایران را در مقابل ایدئولوژی پوچ آنان مصمم‌تر و عزم مردم را در تردشان جزم‌تر کرد و امنیت را به کشور هدیه داد.

این گروهک مزدور خودفروخته که حالا از سوی ملت ایران زخم خورده و ترد شده بودند با پناه بردن به دامان دول غربی و آمریکایی که آنان نیز از انقلاب اسلامی سیلی محکمی خورده بودند، دشمنی خود با این ملت را با قوت بیشتری ادامه دادند. آنان پس از هشت سال همکاری با صدام‌حسین در جنگ علیه ایران، از سوی ملت عراق نیز رانده شدند و امروزه آن گروهکی که حیات خود را با فریاد دروغین آزادیخواهی و نجات انسان آغاز کرد در دامان کشورهای تروریست پروری مانند عربستان و برخی دول غربی به مزدوری مشغولند و هرزگاهی با برگزاری نشست‌های فرمایشی فریاد من هنوز زنده‌ام سر می‌دهند!

نشست سالانه گروهک منافقین در پاریس و اهداف ضد ایرانی آن مقوله‌ایست که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران 

ریاست جمهوری ترامپ و استفاده منافقین از این فرصت


دلیل این‌همه حساسیت و توجه به اجلاس سالانه منافقین، برگزاری آن در پاریس و یا حتی حضور تندروهای آمریکایی نبود. چرا که این اتفاق در سی و چند سال گذشته به کرات رخ داده است. اما آنچه این‌بار آن را حائز اهمیت می‌کند اوضاع و احوال منطقه‌ای و بین‌المللی است. اوضاع و احوالی که به‌شدت تحت‌تأثیر تغییر دولت در آمریکا و جابه‌جایی در ساختار قدرت در عربستان است. جمهوری‌خواهان تندرو این‌بار در شرایطی با منافقین هم‌نشین شدند که دونالد ترامپ سکان ایالات متحده را به دست گرفته است. او در ماه‌های گذشته بارها ثابت کرده که فردی غیرقابل پیش‌بینی است و تدبیر اوباما را ندارد. ایران‌ستیز است و اگر منفعت اقتصادی در میان باشد، با سعودی‌ها نیز می‌رقصد.


به همین‌خاطر اظهارات رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور غیررسمی او در اجلاس اخیر اهمیت پیدا می‌کند. او با اشاره به اینکه «با قدرت‌گرفتن دونالد ترامپ سیاست آمریکا تغییر کرده و نگاه متفاوتی به مسائل جهان در واشنگتن حاکم است» ادعا کرد: «ترامپ کمک‌مان خواهد کرد مردم ایران را از سرکوبی که مدت‌هاست به آنها تحمیل شده، خلاص کنیم». «جان بولتون»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست شرکت داشت و مدعی شد: «نباید به ایران اجازه داده شود تا هلال جغرافیایی از ایران تا عراق و سوریه و لبنان را کنترل کند».

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

«توهم تغییر» و استفاده ابزاری آمریکا از منافقین کور دل

بولتون در ادامه مدعی شد: «ایران نه‌تنها تهدید هسته‌ای، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت است. رژیم ایران رفتارش را عوض نمی‌کند و تنها راه‌حل، تغییر رژیم است. سیاست آمریکا نیز این است که رژیم ایران تغییر پیدا کند». بازگشت به سیاست تغییر حکومت در ایران را فقط جان بولتون و تنها در جمع منافقین مطرح نکرده است. نگاهی به اظهارات دیگر مقامات آمریکایی نشان می‌دهد. پیش از این نیز رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته بود دولت آمریکا سیاست تغییر حکومت ایران را دنبال می‌کند.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران 

«اربابان تحریم» در اندیشه توطئه


سناتور جان مک‌کین که در جلسه گروهک منافقین در تیرانا پایتخت آلبانی شرکت و از این سازمان ستایش کرده بود نیز یک ماه قبل با رضا پهلوی ملاقات کرد و بعد از آن، سیاست تغییر رژیم در ایران را حیاتی خواند. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز پنجشنبه با متهم‌کردن ایران به اینکه «مکررا تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته» مدعی شد شورای امنیت کوچک‌ترین قدمی برای مواجهه با این وضعیت برنداشته است. 

«لیندا چاوز»، مدیر پیشین روابط‌عمومی کاخ سفید در این نشست مدعی شد: «بهترین راه‌حل در ایران جایگزین‌کردن رژیم حاکم است. جنبش شما تحت هدایت مریم رجوی، تنها جنبشی است که می‌تواند جایگزین این رژیم بشود و بنیادگرایی اسلامی را را ریشه کن کند.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

انتقاد رضا پهلوی از گروهک منافقین

در این میان ربع پهلوی هم که منافقین را رقیب خود در آلترناتیوی جمهوری اسلامی می‌داند در بخشی از مصاحبه‌اش با اسوشیتدپرس ضمن حمله به این گروهک تروریستی اذعان می کند که منافقین برای یک سخنران آمریکایی حاضرند 50000 دلار بپردازد. این در حالی است که منافقان گروهی هستند که ضمن همکاری با دیکتاتور عراق صدام حسین در طول جنگ ایران و عراق در سال 1980 و کشتن تعدادی از مستشاران آمریکایی در دوره قبل از انقلاب، نمی توانند آلترناتیو مناسبی برای جمهوری اسلامی باشند.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

شرایط تازه منطقه؛ نقطه امید منافقین


مسئله فقط رویکرد آمریکایی‌ها به ایران نیست و به لطف سعودی‌ها در این سوی جهان نیز جوّ ملتهبی علیه ایران شکل گرفته ‌است. دشمنی‌های رژیم صهیونیستی نیز کمافی‌سابق ادامه دارد. این شرایط برای منافقین که چند سال پیش با افشای اطلاعات خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، کشور را درگیر یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های بین‌المللی کرده بودند؛ روزنه امیدی است. هدف آنها سرنگونی جمهوری اسلامی است و سوابق‌شان نشان می‌دهد در این راه از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

سخنان ترکی‌فیصل و دشمنی آشکار علیه ایران


عربستان سعودی که تاکنون از هیچ کاری در راه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است. از چند روز پیش رسانه های خود را برای تبلیغ نشست سالانۀ گروهک تروریستی منافقین در پاریس بسیج کرده بود، همزمان با آغاز این نشست سخنان مریم رجوی، سرکردۀ منافقین را شبکه های العربیه، الحدث و اسکای نیوز عربی، به شکل زنده، پخش کرد. این شبکه ها حتی خبرنگاران خود را هم برای پوشش لحظه به لحظۀ این نشست به محل برگزاری آن اعزام کردند.


نکتۀ دیگری که باید به آن توجه شود مانور رسانه های سعودی روی تعداد شرکت کنندگان در این نشست است، به گونه‌ای که العربیه مدعی شده بود که این نشست قرار است با حضور بیش از 100 هزار نفر از «ایرانیان خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و نمایندگان احزاب سیاسی از کشورهای مختلف جهان» برگزار شود. همین اظهار نظر و حمایت عربستان از این نشست که با توجه به سایقۀ سعودی ها، بی تردید، از سطح رسانه ای فراتر رفته و به حمایت مالی رسیده است، این گمانه را به ذهن متبادر می کند که احتمالا بخشی از حاضران در این نشست که البته - بر پایۀ تصاویر – تعدادشان از چند هزار نفر فراتر نمی رفت، مزدورانی از کشورهای عربی یا دیگر کشورها بوده اند که با پول عربستان به عنوان سیاهی لشکر در محل نشست حاضر شده اند. البته آنگونه که از تصاویر فهمیده می شد، ظاهرا همین افراد هم برای ابراز حمایت از سران منافقین چندان به خود زحمت نمی دادند؛ زیرا ابزارهایی "جغجغه" مانند به دست آنان داده شده بود تا به جای هزینه کردن از حنجره های خود، با آن برای تشویق رجوی ها سر و صدا به راه اندازند!


به گزارش باشگاه خبرنگاران، ترکی‌فیصل همان کسی است که سال گذشته در اجلاس سالانه منافقین از مسعود رجوی سرکرده منافقین با عنوان «مرحوم» یاد کرد و ناخواسته به مرگ او اعتراف کرد. سال گذشته، «مریم رجوی»، سرکرده منافقین، در دیدار با سفیر عربستان سعودی در پاریس از آمادگی این گروه تروریستی برای کمک به عربستان و همکاری با آن خبر داده بود. «مریم رجوی» در این دیدار تاکید کرده بود که عربستان هرگاه از منافقین درخواست کمک کند، آنها بدون ذره‌ای تردید آماده اجرای درخواست‌های ریاض هستند. این‌طور که به‌نظر می‌رسد عربستان و آمریکا نیز بیش از قبل به این گروهک تروریستی و دیگر مخالفان جمهوری اسلامی ایران دل‌بسته‌اند. حضور ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان برای دومین سال متوالی در اجلاس سالانه منافقین، مصداق این دلبستگی است.

نشست گروهک منافقین در شرایطی برگزار شد که آمریکا در سال ٢٠١٢ نام آن را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

بلاتکلیفی فرانسه در قبال ایران!


به طور قطع واکنش مقامات ایرانی به اجلاس اخیر نیز ناشی از اهمیتی است كه وضعیت منطقه و جهان به تحرکات مخالفان می‌دهد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که اتفاقا یک روز پیش از برگزاری اجلاس پاریس با مقامات فرانسوی ملاقات کرده بود، دراین‌باره گفته است: «ما در گفت‌وگوهایمان با مسئولان فرانسه این موضوع را به‌عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تأکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند» همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، نیز این نشست را شوی تبلیغاتی خواند و اضافه کرد: این گلایه نسبت به دولت فرانسه وجود دارد که چرا چنین مجوزی برای تجمع این گروه تروریستی صادر کرده است». وی اضافه می‌کند که نسبت به این اقدام فرانسه در دادن مجوز به این گروه تروریستی اعتراض لازم انجام شده است و بی‌شک طرف فرانسوی دچار یک خطای جدی درباره این گروه تروریستی است. تروریست‌ها همه جا تروریست هستند و پاریس باید دراین‌باره از داشتن استانداردهای دوگانه پرهیز کند.

خواب پریشانی که در پاریس دیده شد/اربابان تحریم در اندیشه تغییر نظام ایران

ترکیب منافقین با عربستان و فراموشی داعش

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی به قلم «باربارا اسلیوین» سرپرست طرح «آینده ایران» در این موسسه تحقیقاتی در زمینه همراهی مقام‌های ارشد آل سعود با گروهک منافقین نوشت: شاهزاده «ترکی الفیصل» با حضور در نشست مجاهدین (منافقین) ناظران امور منطقه را بهت زده کرد. وی که ظاهرا با اجازه دولت خود در نشست شنبه منافقین در پاریس حضور داشت، رو به جمعیت فریاد زد: «همچون شما، خواهان سقوط جمهوری اسلامی هستم.»

به طور قطع مقام سابق رسمی عربستانی مهره غیر جذابی را برای تغییر نظام ایران برگزیده و چنین اقدامی به یقین به تعمیق شکاف دو کشور مهم جهان اسلام منجر خواهد شد. البته منافقین و یکی از شاخه‌هایش به نام «شورای ملی به اصطلاح مقاومت» با پرداخت میلیون‌ها دلار به مقام‌های سابق آمریکایی چون «نیوت گینگریج»، رییس سابق مجلس آمریکا، «بیل ریچاردسون» فرماندار سابق نیو مکزیکو، «هاوارد دین» فرماندار سابق ورمونت و برخی دیگر اقدام کردند. صرف هزینه‌های میلیون دلاری برای پرداخت به مقام‌های آمریکایی جهت سخنرانی در محافل منافقین مدت‌هاست که باعث تعجب و حیرت ناظران شده است. ممکن است که عربستانی‌ها سال‌ها به سرمایه گذاری بر منافقین مبادرت می‌نمایند.


عربستان به دنبال انتقام از ملت ایران


شاهزاده ترکی الفیصل می‌داند که چقدر دولت ایران و مردم این کشور از منافقین که تا سال 2000 در خیایابان‌های تهران بمبگذاری می‌کردند، بیزار هستند. حمایت ترکی الفیصل از تغییر نظام در ایران می‌تواند نوعی انتقام جویی در جنگ نیابتی رو به افزایش بین قدرت اول شیعیان و سنی‌های جهان باشد.

با اشاره به وجود ضرب‌المثل معروف «دشمن دشمن من دوست من است» و پیوند منافقین با عربستان سعودی نوعی انحراف و دور شدن از دشمن واقعی منطقه و جهان یعنی داعش است، بر خلاف ادعای منافقین، این گروهک که از اعضایش می‌خواهد همسران خود را طلاق دهند یا مجرد باقی مانده و به سبک مائوها به نبرد بپردازند، و در جلسات خود تحقیر آمیز شرکت نمایند، دموکرات نیست . افرادی بریده از این گروهک نیز نیاز به زمان طولانی دارند تا از قید و بند این چنین برنامه‌هایی رهایی یابند.

الفیصل با نزدیک شدن بیشتر با منافقین و اعلام موافقت برای تغییر نظام در ایران، آن‌هایی که در دولت ایران پی رسیدن به ریاض بودند را بی اعتبار می‌سازد.

منافقین با حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس در عملیات مختلف تروریستی حدود 17 هزار شهروند ایرانی را ترور کردند.

با این وجود تبلیغ گستردۀ یک گروهک ورشکستۀ تروریستی که حامیان غربی اش نیز به تدریج از آن دست شسته و به تروریست بودنش اعتراف کرده اند، نشانۀ آشکاری از عمق ناکامی عربستان در سیاست های ضد ایرانی خود است؛ زیرا اگر این کشور راه کارآمدتری برای پی گرفتن تلاش های ضد ایرانی خود داشت، هرگز دست به دامان یک گروهک تاریخ مصرف گذشته منافقین نمی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر