۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۸۴
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات سند ۲۰۳۰ در حوزه امنیت غذایی و سلامت است گفت: با کشت محصولات تراریخته به دنبال به مخاطره انداختن سلامت مردم هستند.
به گزارش پایداری ملی، نشست بررسی سند توسعه پایدار 2030 با حضور جمعی از کارشناسان توسط موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست کرمی - استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به بیان جنبه‌هایی از این سند در حوزه بهداشت و سلامت پرداخت و گفت: سازمان ملل و آژانس‌های زیر مجموعه‌ آن از جمله یونسکو تسلط خاصی برای نوشتن اسناد دارند و با موضوع دو پهلو نویسی اسناد معروف هستند. یعنی اسناد بین‌الملل را در ظاهری بسیار زیبا ارائه می‌کند، اما محتوای آن می‌تواند در تضاد با منافع کشورها باشد.

وی افزود: سند 2030 نیز در ظاهری بسیار زیبا به مسائلی همچون صلح، رفع فقر و تبعیض اشاره می‌کند اما باید توجه داشت که این سند یک سند کوچک اجرایی از یک مجموعه بالا دستی است، تحت عنوان سند محیط زیست برای حفظ اقلیم است.

این استاد دانشگاه گفت: سند 2030 خاتمه نخواهد یافت و قطعا به سند 2050 منجر خواهد شد. چرا که اتاق فکرهایی در سطح جهان وجود دارد که نظام سلطه جهانی پشت آن قرار دارد.

کرمی ادامه داد: سند 2030 به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگی همچون جهانی‌سازی، نظم‌نوین جهانی، کنترل جهانی و داشتن یک برنامه مشترک برای کشور‌ها است، به گونه‌ای که در گذشته نیز شاهد بودیم پروژه کنترل جمعیت در ایران را به مدت 20 سال توسط وزرای بهداشت کشور اجرا کردند و این ماجرا هنوز نیز ادامه دارد. چرا که معتقدند جمعیت مسلمانان جهان نباید رشد کند.

وی مطرح کرد: برای کاهش جمعیت مسلمانان به روش‌های مختلفی همچون جنگ فیزیکی، جنگ بیولوژیک و دستکاری تغذیه متوسل شده‌اند. از سوی دیگر توسعه مذهب واحد لائیک در جهان، کنترل آب، غذا و داروی جهان با روش تراریخته از سایر اقدامات است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تصریح کرد: در ایران شاهد هستیم که برای توجیه کردن محصولات تراریخته اسنادی را منتشر می‌کنند و تاکید دارند که تراریخته آینده کشاورزی ایران است و موافقان این اندیشه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور دارند. به دلیل همین محصولات است که شاهد رشد سرطان هستیم.

کرمی عنوان کرد: هم اکنون شاهد جنگ به روش نفوذ دشمن هستیم و این سوال مطرح هست که چرا شرکت نستله در ایران حضور داشته و شیر خشک نوزادان ما را تولید می‌کند؛ در برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش 23 درصد محصولات غذایی به شیوه ارگانیک است اما این سهم در ایران به یک درصد می‌‌رسد، چرا سموم میوه‌ها و محصولات کشاورزی در ایران تا این حد زیاد است؟ توجه داشته باشیم که استرس و رشد سرطان ناشی از تغذیه نامناسب آمار مرگ ایرانیان را افزایش داده است.

وی با اشاره به دستکاری ژنتیکی بر روی محصولات کشاورزی گفت: هدف دوم سند توسعه پایدار 2030 پایان دادن به گرسنگی، امنیت غذایی و افزایش سطح تغذیه و توسعه کشاورزی پایدار است و در همین رابطه به دنبال گسترش محصولات تراریخته در کشور هستند؛ طب سنتی ایرانی و اسلامی را تبدیل به عطاری‌ها کرده‌اند و در حال دفاع از طب مدرن هستند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تاکید کرد: تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم در کشور رو به افزایش است و شاهد نفوذ بیولوژیک در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی هستیم، شاهد بودیم که مجلس مصوب کرد که کشت و مصرف محصولات تراریخته دستکاری شده ممنوع است اما در دولت با دستکاری آن اعلام کردند که با کسب مجوز امکان‌پذیر است.

کرمی عنوان کرد: در 24 کشور دنیا از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان کشت محصولات تراریخته ممنوع است، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی اجازه کشت محصولات تراریخته را حتی به اندازه یک متر نمی‌دهد اما چطور در ایران می‌خواهند یک میلیون هکتار برنج تراریخته بکارند. همچنین در سیستان و بلوچستان به دنبال کشت پنبه تراریخته هستند.

وی افزود: بانک جهانی اعلام می‌کند که برای 14 میلیارد نفر در کره زمین غذا وجود دارد اما چگونه برخی از افراد در ایران می‌گویند که کشاورزی فعلی جوابگوی غذای مردم ایران نیست. باید توجه داشته باشیم که یکی از اهداف سند 2030 کنترل غذا و سلامت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر