۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۸۲۴۷
عابدی، مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد
مدیرکل پدافندغيرعامل با اشاره به اينكه ۳۰ درصد از آب توزيعي به مصرف كننده نميرسد بر ضرورت بازسازي و بهسازي شبكه فرسوده آبرساني در استان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح روز شنبه هفته جاری نشست مشترک مدیرکل پدافندغیرعامل استانداري با مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان با هدف افزايش همكاريهاي گسترده در حوزه هاي مرتبط في مابين اداره كل پدافندغيرعامل استانداري و شركت آب و فاضلاب استان در محل دفتر مديركل پدافندغيرعامل برگزار شد.

در این جلسه هاشمی مقدم مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از آمادگي اين شرکت جهت در اختيارگذاشتن امكانات و زيرساختهاي مرتبط با مباحث پدافندغيرعامل آن شركت به ساير دستگاه ها و ارگان ها در جهت آشنايي هرچه بيشتر مديران و كاركنان دستگاه ها با مباحث پدافندغيرعامل خبر داد.

حياتي ترين و مهم ترين موضوع در استان خراسان جنوبي مسئله آب است

همچنین وی راه اندازي سامانه پاسخگويي ۱۲۲ در استان ، نصب سيستم هاي کنترل تله متري و دوربين هاي حفاظتي مخازن آب در سطح استان و افزايش بيسيم هاي اداري را از جمله پروژه هاي پدافندغيرعاملي اين شرکت برشمرد و ابراز اميدواري كرد اين اقدامات توسعه بيشتري يابد.

هاشمی ضمن تاکید بر اهميت تشخيص به موقع آلودگي احتمالي مخازن آب استان، خواستار خريد تجهيزات آزمايشگاهي مربوط به سنجش آلودگي آب از محل اعتبارات استاني شد.

در ادامه دکتر عابدی مدیرکل پدافندغيرعامل استان با اشاره به ضروري بودن شناخت و آشنايي با مباحث پدافندغيرعامل خصوصا حوزه پدافندزيستي توسط مسئولين و آحاد مردم ، بر توسعه و تخصصي تر شدن آموزش هاي مرتبط با اين حوزه تاكيد كرد.

وی با اشاره با اینکه استان خراسان جنوبي سومين استان پهناور کشور است و از جمله استان هاي كم آب كشور محسوب مي شود؛ بر ضرورت فرهنگ سازي و صرفه جويي در مصرف آب توسط دستگاه هاي اجرايي و مردم و عملياتي شدن اين مهم تاكيد كرد.

عابدی ضرورت برنامه ریزي در جهت تدوين يک برنامه جامع و مدون قبل از وقوع بحران در حوزه آب استان را بسيار مهم و ضروري برشمرد و افزود: حياتي ترين و مهم ترين موضوع در استان خراسان جنوبي مسئله آب است.

مدیرکل پدافندغیرعامل با اشاره به اينکه ۳۰ درصد از آب توزيعي به مصرف كننده نميرسد بر ضرورت بازسازي و بهسازي شبكه فرسوده آبرساني در استان تاكيد كرد.

در ادامه عابدی خواستار اعلام نظر کارشناسی شده در خصوص تعامل شرکت آب و فاضلاب و شركت نفت استان و عقد تفاهم نامه بين اين دو شركت در جهت استفاده دو منظوره از مخازن ذخيره آب شركت نفت استان شد.

در پایان مدیرکل پدافندغيرعامل استان با عنايت به اعلام مديرعامل آب و فاضلاب کشور، بر ضرورت پيگيري و تسريع در روند اجرايي شدن عمليات ساخت مخازن و سامانه آبرساني اضطراري استان تاكيد كرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر