۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۸۲۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان گفت: پیگیری‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم قرارگاه پرتوی در لرستان ایجاد کنیم.
به گزارش پایداری ملی، علی سیف در جلسه پدافند غیرعامل خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد به مشکلات ایجاد شده در قرارگاه سایبری و زیستی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته با مشکلات زیادی در قرارگاه زیستی و سایبری استان روبه‌رو شدیم‌، یکی از مشکلات در قرارگاه سایبری ایجاد نوعی باج‌افزار بود که در ابتدای سال 96 وارد سیستم‌های کامپیوتری شد و آن‌ها را آلوده کرد.

وی افزود: اقداماتی که هکرها بر روی سایت‌ها انجام دادند و همچنین استفاده از گوشی‌های هوشمند از دیگر مشکلات در این زمینه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان عنوان کرد: گوشی‌های اندورید که امروز همه ما استفاده می‌کنیم با ذخیر 12 نوع از اطلاعات و مخابره آن‌ها خود تبدیل به یکی از مشکلات در این رابطه شده‌ و این در حالی است که امروزه در قرن خرید و فروش اطلاعات هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات قرارگاه زیستی عنوان کرد: در انتهای سال 95 با شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه شدیم و سبب ایجاد خسارت سنگینی شد.

سیف تصریح کرد: در ابتدای امسال نیز با بیماری تب کنگو مواجه هستیم و افراد زیادی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

وی به وجود مواد بیماری‌زا در موادغذایی و آرایشی بهداشتی اشاره کرد و گفت: عمده لوازم‌آرایشی که وارد کشور می‌شود به عوامل بیماری‌زا آلوده هستند و در طولانی مدت تاثیرات مخرب و بیماری خود را نشان می‌دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان اظهارداشت: برنج‌های آلوده که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند نیز از دیگر‌ موارد در این زمینه هستند و کشورهای دشمن ایران با آلوده کردن این عناصر در تخریب و نابودی یک نسل اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 11 کارگروه در شورای پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: 90درصد دستگاه‌های اجرایی جز این 11 کارگروه هستند.

سیف اظهارداشت: تعدادی از استان‌های کشور به دلیل داشتن نیروگاه‌های اتمی نیز علاوه بر داشتن قرارگاه زیستی و سایبری، قرارگاه پرتوی نیز دارند و اخیرا نیز پیگیر این موضوع هستیم تا در لرستان نیز به علت مجاورت با استان مرکزی برای لرستان نیز قرارگاه پرتوی ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر