۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۲۹
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به درخواست مجموعه دانشگاهی از رایزنی با دادستانی برای رفع فیلتر دو سرویس بلاگ اسپات و یوتیوب خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به رایزنی با دادستانی برای رفع فیلترینگ دو سایت بلاگ اسپات و یوتیوب برای دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به حجم درخواست‌هایی که از مجموعه دانشگاهی بیشتر برای دو سرویس خاص بلاگ اسپات که منبع بزرگی برای به اشتراک گذاشتن مقالات علمی است و همچنین یوتیوب داشتیم، درخواست‌هایی را به دادستانی واصل کردیم.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: موضوع دادستانی این است که اگر ما به عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را پیاده سازی کرده و در کنار هم قرار دهیم مخالفتی با این مساله نخواهند داشت. با توجه به این که برخی از این سایت‌ها به صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس دهنده و یا استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به زمان رفع فیلترینگ، اظهار کرد: اخیرا گفت و گوهایی در این باره داشتیم و مکتوب این درخواست را نیز می‌فرستیم تا در دستور کار کارگروه برای تصمیم گیری قرار گیرد و نتیجه آن اعلام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر