۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۲۸
نخستین گردهمایی ملی منجمان آماتور کشور با نگاه تخصصی به پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری گیلان برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت : این گردهمایی از سیزدهم تا شانزدهم تیر ماه با همکاری انجمن علمی نجوم ایران، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان و شهرداری رشت برگزار می‌شود.

وی گفت : در این همایش فرهیختگان نجوم کشور، اساتید دانشگاهی، دانشجویان و دانش آموزان علاقه‌مند به نجوم حضور دارند که درخصوص فعالیتهای نجومی و ارتباط آن با پدافند غیرعامل در پایداری‌ ملی  کشور، تهدیدات سایبری و ماهواره‌ای  ، محیط زیست و آلودگی نوری به بحث و گفتگو و تبادل نظر‌می پردازند.

برگزاری نخستین گردهمایی ملی منجمان آماتور با محوریت پدافند غیرعامل در رشت
امیر مرادی گفت : برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه سخنرانی‌ها و مقالات علمی و برپایی نمایشگاه نجوم در پیاده راه فرهنگی رشت از برنامه های برگزاری این کارگاه است .

دبیر اجرایی گردهمایی ملی منجمان آماتور با محوریت پدافندغیرعامل ادامه داد  : مباحثی چند در عکاسی نجومی، روش پیش‌بینی وضعیت رویت هلال ماه در ایران، دوتایی‌ها و اختفا و محاسبات کاربردی در نجوم رصدی از محورهای 4 کارگاه آموزشی این گردهمایی است.
برگزاری نخستین گردهمایی ملی منجمان آماتور با محوریت پدافند غیرعامل در رشتمدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت : برخورد شهاب سنگ‌ها، اشعه‌های خورشیدی، تأثیرات ماه و خورشید بر زمین، ماهواره‌‌ها و آلودگی‌های نوری و صوتی، حرکت هواپیما‌ها و فضاپیماها، زباله‌های فضایی، دسترسی به خاک سایر سیارات، تجهیزات الکترونیکی مخابرات و اینترنت، تغییرات در اقلیم زمین، پزشکی فضایی و نجومی از محورهای اصلی مقالات و سخنرانی های ارائه شده در گردهمایی خواهد بود.
برگزاری نخستین گردهمایی ملی منجمان آماتور با محوریت پدافند غیرعامل در رشت
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر