۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۱۰
دکتر حسینی :
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه ی کمیسیون مقابله با تهدیدات بیو تروریستی استان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، سید جواد حسینی در این جلسه با بیان این که در حوزه ی مقابله با تهدیدات بیوتروریستی با کمبود سرمایه ی ساختاری مواجه هستیم؛ تشکیل این ساختار، شرح وظایف و تعیین دستگاه های عضو را ضروری دانست. 

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع، این مقوله می بایست در شورای پدافند غیر عامل استان با حضور استاندار مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد و همچنینی رزمایش پیش بینی شده در این حوزه نیز ظرف سه ماه آینده، برگزار شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از وجود سه کمیسیون بهداشتِ بیولوژیک، بیو تروریسم و قرارگاه پدافند زیستی خبر داد که در برخی از موارد، وظایف و اعضای آن مشترک هستند که می طلبد به منظور جلوگیری از موازی کاری جلسه ی مشترکی بین روسای کمیسیون های مذکور برگزار و تعیین تکلیف شود. 

حسینی با اشاره به تعیین، رئیس، دبیر و  اعضای کمیسیون  مقابله با تهدیدات بیو تروریستی طبق بخشنامه ی ابلاغی، تصریح کرد: ضرورت دارند روسای ادارات و مدیران امور اتباع و مهاجران خارجی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارشد ارتش در استان، حمل و نقل و پایانه ها، راهداری، دامپزشکی، انتقال خون، پشتیبانی امور دام، صنعت، معدن و تجارت، بازارچه های مرزی باجگیران و لطف آباد، آب منطقه ای، آبفای استان، روستایی و مشهد و همچنین رئیس و دبیر شبکه ی جامع دانشگاه های استان به اعضای کمیسیون استانی اضافه شوند. 

وی با تاکید بر لزوم حساس سازی و آموزش مدیران، کارشناسان، کارکنان و مردم از بیوتروریسم، تدوین پیوست زیستی استان  تشکیل مرزبانی زیستی و راه اندازی سالن قرنطیه در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس را ضروری دانست. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر احصای ظرفیت تهدیدی استان در خصوص بیوتروریسم گفت: ظرفیت تهدیدی استان در خصوص بیوتروریسم احصاء و برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای طراحی، تصویب و مورد عمل واقع گردد زیرا  این یک موضوع مهم در مباحث مقابله ای و پیشگیرانه در مباحث بیوتروریستی است.

حسینی افزود: در این حوزه باید شناسایی و ارزیابی توانمندی های دشمنان در حوزه ی بیوتروریسم نیز در دستور کار این کمیسیون  قرار گیرد.

معاون استاندار در پایان افزود: مجموعه پیشنهادات و طرح های مرتبط با حوزه بیوتروریسم به صورت یک بسته تدوین و در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار خواهد گرفت. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر