۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۷۶
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان:
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل این اداره‌کل گفت: مجموعه اقداماتی که به منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری انجام می‌شود، ارتقای سیستم پدافند غیرعامل و افزایش توان مدیریت بحران را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.
به گزارش پایداری ملی، جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل با حضور علی خاوری، مدیرکل و رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی گیلان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان پیرامون اهمیت تبادل نظر مرتبط به پدافند غیرعامل استان (مبحث ۲۱ و بافت فرسوده شهری ) برگزار شد.

مدیرکل و رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گیلان در این جلسه از شناسایی بافت‌های ناکارآمد، اولویت‌بندی و مقاوم‌سازی قطعات بافت فرسوده به عنوان گامی اساسی در حوزه پدافند غیرعامل یاد کرد.

خاوری تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و ما با گسترش این نوع اقدامات میتوانیم فرهنگ پدافند غیرعامل را در  جامعه نهادینه کنیم و و با رسیدن به  اهداف آن که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، به نتیجه مطلوب برسیم.

وی گفت: در این راستا باید دولت هم با بخش خصوصی مشارکت داشته باشد و در زمینه اعطای تسهیلات و خدمات در نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل تلاش کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مبحث ۲۱ مقررات ملی راجع به مقررات ملی در زمینه پدافند غیر عامل در همه نوع  ساخت و‌ساز است، گفت: در این جلسه تبیین شد ساخت و سازها را کالبد شکافی و طبقه بندی و جایگاه ساخت و سازهای دولتی را در مقررات ملی تفکیک کنیم.

رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه حتی باید نوع ساخت و سازهای شهری را هم طبقه‌بندی کنیم، خاطرنشان کرد: هدف از این کار این است که ببینیم آیا این توانایی  داریم برای همه گروه‌ها مقررات ملی را الزامی کنیم.

وی گفت: مجموعه اقداماتی که به منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری انجام می شود؛ ارتقای سیستم پدافند غیرعامل و افزایش توان مدیریت در بحران را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.

خاوری افزود: از نگاه بهسازی و نوسازی شهری ، پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌ها با استفاده از قوانین مرتبط  با مباحث مقررات ملی ساختمان بسیار تاثیرگذار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر