۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۱۴۱
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: ایران برای امنیت خود هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و در هر منطقه و هر جا این امنیت به خطر بیافتد با آنها مقابله جدی می کند.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید سعید فطر  با اشاره به اینکه روز عید فطر در اسلام روز بزرگ و مقدسی است اظهار کرد: این روز، عید بزرگ روزه‌داران واقعی است که اعمالشان مورد قبول بوده و گناهانشان بخشوده شده است.

وی با بیان اینکه روز اول ماه شوال بزرگترین عید مسلمانان است، گفت: این روز عید بزرگ مسلمانان است و افرادی که اعمالشان مورد پذیرش قرار گرفته در این روز جشن می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با استناد به حدیثی از امیرالمومنین(ع) در خصوص اینکه ستایش فقط مختص خداوند بوده و نباید از ستایش و عبادت خداوند غافل شویم، افزود: روز عید، روز بیداری و آگاهی انسان است و روز بازگشت به فطرت نخستین و روز توجه به خداوند و روز حساب و کتاب است.

 وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: هر وقت به معصیت‌الهی نرویم آن روز عید است و آن می‌تواند شامل کل سال شود.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه اگر فردی در طول روز گناه نکرده و از معصیت خدا دور شود، آن روز برای او عید است، بیان کرد: عید فطر روز بسیار مهمی برای مسلمانان است، زیرا بعد از یک‌ماه عبادت منتظر پاداش از جانب خداوند است.

وی با بیان اینکه در عید فطر هم خوشحالیم و هم ناراحت، افزود: خوشحال از اینکه یک‌ماه فرصت داشتیم تا بندگی خدا را به‌جای آوریم ولی ناراحت و نگران از اینکه مبادا عبادت‌هایمان در طول این ماه مورد مقبول خداوند قرار نگرفته باشد.

آل‌هاشم تاکید کرد: نماز عید فطر، سنگری بزرگ برای وحدت امت اسلامی است و شباهت زیادی به نماز جمعه دارد و همان آثار و برکات نماز جمعه در نماز فطر نیز وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اذعان داشت: امید است عبادات ما مورد قبول خداوند قرار گیرد و این ماه رمضان آخرین ماه رمضان عمرمان  قرار ندهد و اگر شرط حیات اجازه عبادت در رمضان سال بعد را نداد از خداوند می‌خواهیم ما را بخشیده و سپس به دیار باقی  رهسپارمان کند.

وی در بخش دیگر خطبه‌های نماز عید سعید فطر تبریز  با اشاره به اینکه با ارزش‌ترین انسان‌ها افرادی هستند که به دنیا ارزش نداند، بیان کرد: در دین مقدس اعیاد زیادی از جمله عید قربان، غدیر، فطر است و این عید بزرگ را به مقام معظم رهبری و امت اسلامی دنیا و ایران تبریک می‌گویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک عید فطر به کشورهای همسایه و مسلمانان مظلوم دنیا، تصریح کرد: امروز وحدت را به کل دنیا نشان دادیم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته صرفه‌جویی آب گفت: میانگین بارندگی در سطح کشور ۲۵۰ میلی‌متر است که این میزان در دنیا ۷۵۰ میلی‌متر است که باید فرهنگ صرفه جویی توجه داده شود.

آل‌هاشم تصریح کرد:  اسراف در مصرف آب شرب به‌عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی تقبیح شده و مردم باید در استفاده‌ روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

آل‌هاشم در خصوص تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران اعلام کرد: از سال‌ها قبل رهبر فرزانه تاکید به عدم اعتماد به آمریکا را داشتند و  فرمودند که نباید دشمنی که از پنجره رانده شده را از در راه دهیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها به جای تعهد به عهدهای خود، تحریم‌های جدید را تصویب کرده و رفتار آمریکا، ایران را مجبور کرده تا به سمت پیاده‌ سازی راهبرد اقتصادی مقاومتی هدایت شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: تحریم‌های جدید علیه ایران این موضوع را به اثبات می‌رساند که جمهوری اسلامی بر مؤلفه‌های درون‌زای قدرت سرمایه‌گذاری کند تا از آسیب‌های دشمن در امان باشد.

وی با یادآوری عملیات «لیله‌القدر» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حمله موشکی به  داعش در هفته گذشته پاسخ محکم و دندان‌شکن ایران به گروه تروریستی بود که افراد زیادی از این گروهک تروریستی را به هلاکت رساند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در حرکات تروریستی تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تنبیه تروریست‌ها چند فروند موشک میان‌بر به سمت دشمن شلیک کرد که البته علاوه بر نابودی دشمن، پیامدهایی زیادی از جمله نشان دادن اقتدار نظام را در پی داشت.

آل‌هاشم با تاکید به پیام اصلی و مهم حمله موشکی ایران به داعش، تصریح کرد: عملیات «لیله القدر» حامی پیام به تروریست‌ها، حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای داشت که بدانند و به یاد داشته باشند که ایران برای امنیت کشور هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد  و در هر منطقه و هر جا این امنیت به خطر بیافتد با آنها مقابله جدی خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر