۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۰۵
مدیریت HSE شرکت ملی حفاری ایران برگزار می کند
مدیر HSE ، فوریت های پزشکی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران از برنامه ریزی برای برگزاری نخستین مانور بحران سطح یک بر روی دکل های حفاری خشکی با استفاده از آخرین فناوری های ارزیابی تخصصی، کاربست سیستم های هوشمند و پهباد خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، علی اکبر پونده نژادان در توضیح بیشتر در این باره گفت: این مانور در جدول تعریف شده این مدیریت سومین مانور در سال جاری محسوب می شود اما با توجه به شرایط پیش بینی شده از نظر ارزیابی های تخصصی اولین مانور است که در آن بررسی نقاط قوت، ضعف، کمیت و کیفیت اجرا با دقت بالا محاسبه می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ریسک پذیری بالای عملیات حفاری چاه های نفت و گاز، اهتمام ویژه به نکات و دستورالعمل های ایمنی در جهت کاهش ضریب حوادث و انجام کار در شرایط ایمن بسیار مهم و حیاتی است.

پونده نژادان اظهار کرد: وجه تمایز این مانور با مانورهای گذشته تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد شرکت کننده به کارت های هوشمند است که موقعیت هر نفر در محل مانور به صورت لحظه ای در سایت مرکزی شرکت منعکس خواهد شد.

مدیر HSE ، فوریت های پزشکی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: بکارگیری پهباد از دیگر ویژگی های این مانور است زیرا ارزیابی عملکرد کامل این تمرین به صورت تصویری و مستقیم (آنلاین) ثبت، نظارت و جهت تصمیم گیری مورد بررسی فنی قرار می گیرد.

وی افزود: شناسایی بحران ها و اولویت بندی آنها از وظایف و اهداف این مدیریت می باشد که براین اساس و تحقیقات به عمل آمده فوران چاه ها به عنوان مهمترین حادثه در صنعت حفاری در جهان مشخص شده است.

پونده نژادان اظهار کرد: مدیریت HSE   شرکت با هدف ارتقاء سطح آمادگی و توانایی کارکنان و اطمینان از سلامت تجهیزات برگزاری مانورهای بحران سطح یک بر روی دستگاه های حفاری را از شش سال پیش  در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر HSE ، فوریت های پزشکی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به تعداد کارگاه های عملیاتی و پشتیبانی، تاسیسات و مجموعه های اداری، برگزاری این مانورها در سطح شرکت الزامی و مورد تاکید مدیریت ارشد می باشد.

گفتنی است: مانور بحران سطح یک، به مانوری اطلاق می شود که انجام آن با بکارگیری تجهیزات و وسائل داخلی شرکت قابل مدیریت است و از سال 90 تاکنون 60 مانور در دستگاه های حفاری، تاسیسات و ساختمان های اداری ملی حفاری برگزار شده است.

همچنین در این مدت افزون بر انجام این مانورها، بیش از 200 تمرین شرایط اضطراری نیز در موقعیت های عملیاتی استقرار  دستگاه های حفاری خشکی و دریایی توسط کارشناسان HSE    مقیم صورت پذیرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر