۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۹۹
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی تاکید کرد
دکتر عابدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان لایه های " ایمنی " ، " امنیتی " و " دفاعی " را 3 لایه مهم برای جلوگیری از نفوذ دشمن به زیرساخت ها دانست و افزود : بی توجهی به لایه ایمنی بزرگترین تهدید علیه زیرساخت هاست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، اولین جلسه قرارگاه پدافند سایبری چهارشنبه هفته گذاشته به ریاست جانشین فرمانده قرارگاه سایبری استان و مدیرکل اطلاعات استان و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه سایبری در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص مباحث سایبری و فضای مجازی بر لزوم بررسی پیشرفت تهدیدات حوزه سایبر تاکید کرد و افزورد : امروزه با یک واقعیت مجازی رو به رو هستیم، تمامی مراحل زنگی از زندگی شخصی گرفته تا زندگی اداری درگیر فضای مجازی شده است.

وی همچنین ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با حملات باج افزارها بر استفاده هرچه بیشتر نیروهای آموزش دیده و خبره تاکید کرد.

در ادامه دکتر عابدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان لایه های " ایمنی " ، " امنیتی " و " دفاعی " را 3 لایه مهم برای جلوگیری از نفوذ دشمن به زیرساخت ها دانست و افزود : بی توجهی به لایه ایمنی بزرگترین تهدید علیه زیرساخت هاست.

وی گفت : موضوع فناوری اطلاعات و فضای سایبری یکی از موضوعاتی است که در 10 سال گذشته تا به امروز با شیب تندی رو به افزایش است و آرام آرام کل فضای کارکردهای مختلف کشور را در بر می گیرد.

عابدی افزود : تقریبا فضای سایبری قسمت اعضمی از زندگی بشر را در برگرفته به همین دلیل لازم است مباحث مربوطه به همگان آموزش داده شود.

عابدی در ادامه بیان کرد : تهدید در فضای سایبری جدی است و قابل اغماض و چشم پوشی نیست، پس هرچه داده ها با اهمیت تر باشند می بایست امنیتی تر شوند. در مقوله تهدیدات سایبری، رعایت قوانین و ملاحضات ایمنی کاربران بسیار مهم است.

مدیر کل پدافند غیرعامل با اشاره به صحبت‌های سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص موضوعات روز، برلزوم استفاده از ضد بدافزارهای ایرانی برای مقابله با حملات احتمالی باج افزارهای خارجی تاکید کرد.

عابدی در پایان خواستار همکاری ویژه فی مابین مرکز افتا و مرکز آپا با نظارت عالیه حفاظتی، اداره کل اطلاعات استان شد تا بتوان از ظرفیت های این دو مرکز توامان استفاده کافی و وافی را در راستای حصول به اهداف و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به عمل آید.

بر اساس گزارشات ارائه شده حاضرین در جلسه اقدامات پدافندی لازم جهت رصد حملات احتمالی بدافزارها توسط دستگاه های مرتبط صورت گرفته و آسیبی در این حوزه مشاهده نگردیده است.

در پایان حاضرین پیشنهادات خود را مبنی بر عملکرد بهتر و آسیب پذیری کمتر عنوان کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر