۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۸۰۹۸
عابدی،مدیرکل پدافند غیرعامل گفت: وظیفه اصلی کارگروه اقتصاد، صنعت و کشاورزی شورای پدافندغیرعامل استان ارائه راهکارهایی جهت مصون سازی استان در مقابل تهدیدات اقتصادی دشمن در سطح اختیارات استانی است
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارشنبه هفته گذشته اولین جلسه کارگروه تخصصی اقتصاد، صنعت و کشاورزی شورای پدافندغیرعامل استان به ریاست معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رئیس کارگروه و با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان و جمعی از مدیران استانی در محل سالن جلسات حوزه معاونت اقتصادی استانداری برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه کارگروه اقتصاد صنعت و کشاورزی شورای پدافندغیرعامل استان خراسان جنوبی

در ابتدای جلسه دکتر عابدی مدیرکل پدافندغیرعامل استان ضمن تشریح ارتباط پدافندغیرعامل با حوزه های صنعت و اقتصاد ، یکی از راهکارهای دفاعی کشور را تقویت پدافندغیرعامل دانست و عنوان کرد: سیاست گذاری های پدافندغیرعامل تابعی از شکل بندی های اقتصادی است و کشورهایی که روند رشد اقتصادی را طی می نمایند از قابلیت های لازم برای سازماندهی پدافندغیرعامل برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی می تواند بر چگونگی جهت گیری دفاعی کشور تاثیر گذار باشد ، بر توانمندسازی کشور در حوزه های بازدارنده ، تدافعی و پدافندغیرعامل در راستای تدوین راهبرد دفاعی و امنیتی کشور تاکید کرد.

عابدی افزود: نقش پدافندغیرعامل در اقتصاد اینست که ضمن بهره گیری از امکانات و توانمندیهای اقتصادی، در مواجهه با موانع و تهدیدات احتمالی دشمن غفلت نشود.

وی طراحی عالمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص مباحث مقابله با دشمن و پدافندغیرعامل و راهبردهای ابلاغی از سوی ایشان نظیر اقتصاد مقاومتی را بسیار مشهود دانست و افزود: وظیفه اصلی کارگروه اقتصاد، صنعت و کشاورزی شورای پدافندغیرعامل استان ارائه راهکارهایی جهت مصون سازی استان در مقابل تهدیدات اقتصادی دشمن در سطح اختیارات استانی است.

وی رشد اقتصادی را بر چگونگی جهت گیری دفاعی کشور بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: چنین مقوله ای آثار خود را در حوزه پدافندغیرعامل نیز بجا میگذارد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان بر لزوم فعال تر شدن کمیته های زیرمجموعه کارگروه ها در سطوح کارشناسی به صورت مستمر و ماهیانه تاکید کرد و استمرار برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پدافندغیرعامل در حوزه های ذیربط برای مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی توسط کار گروه های شورای پدافندغیرعامل را خواستار شد.

در پایان اعضا به ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده پیرامون دستور کار جلسه و همچنین ارائه پیشنهادات تخصصی برای بهبود وضعیت انبارهای ذخیره سازی گندم در سطح استان پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر