۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۸۰۹۳
به ریاست مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی و دبیر ستاد اربعین حسینی استان در اولین جلسه ی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی که در صبح سه شنبه هفته جاری با حضور اعضای این کمیته در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی و دبیر ستاد اربعین حسینی استان در اولین جلسه ی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی که در صبح سه شنبه  هفته جاری با حضور اعضای این کمیته در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار شد با اشاره به ساختار ستاد اربعین حسینی و اهمیت مراسمِ با شکوه پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان، خدمت رسانی به زائرین را وظیفه ی جدی اعضای این ستاد دانست و بر بسیج امکانات و تجهیزات و تدوین برنامه ریزی های لازم در حوزه ی حمل و نقل به عنوان یکی از مهم ترین چالش های زُوار تاکید کرد.

اولين جلسه ي كميته ي حمل و نقل و سوخت ستاد اربعين حسيني استان مركزي برگزار شد

در ابتدای این جلسه عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد اربعین استان با مهم دانستن گردهمایی پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان و با اشاره به اینکه زمان مناسبی تا آبان ماه در اختیار داریم و کمیته ها و ساختار این ستاد با زمان بندی مناسبی تشکیل شده اند اظهار امیدواری کرد که اقدامات کاربردی و مفیدی در این زمینه صورت پذیرد. سپس وی به بیان ساختار ستاد و ضرورت آن پرداخت و اظهار داشت که مسئولیت این ستاد در کشور بر عهده ی معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور گذاشته شده است و بسیاری از دستگاه ها و مدیران و مسئولان به عنوان اعضای این ستاد فعالیت خواهند کرد و در استان ها هم استاندار به عنوان رئیس ستاد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی به عنوان دبیر ستاد منصوب شده اند و کمیته ی حمل و نقل و سوخت یکی از ارکان عملیاتی این ستاد خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین استان در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع حمل و نقل بیان کردند که باید آسیب شناسی سال های گذشته انجام شود و ضعف ها را شناسایی کنیم تا برای برطرف نمودن آن ها اقدام عملی صورت پذیرد.

عسگری با اشاره به ساخت پارکینگ در سال گذشته در مهران توسط استان مرکزی و همچنین بررسی زیرساخت های جاده ای استان و مسیرهای منتهی به مهران، مدیریت حمل و نقل به ویژه اتوبوس ها را از مهم ترین مسائل این حوزه دانست باید تلاش شود به میزان کافی وسیله ی نقلیه به ویژه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده و برنامه ریزی مناسبی برای بازگشت آن ها به صورت منظم صورت پذیرد چرا که یکی از اصلی ترین چالش های خدمت رسانی به زوار بحث بازگشت از مرز مهران پس از اربعین است که همواره در سال های گذشته به عنوان مشکل جدی مطرح بوده است. وی همچنین بررسی و ارزیابی ظرفیت های ریلی و بررسی امکان پرواز از فرودگاه اراک به ایلام و نجف را موضوع قابل پیگیری دانست که مدیریت آن در سایه ی تلاش به بار خواهد نشست.

در ادامه ی جلسه ی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین، عسگری با تاکید بر این موضوع که از امروز موضوع اربعین باید در صدر موضوعات کاری ما باشد عنوان داشتند که بایستی از ظرفیت های موجود به خوبی بهره برداری شود و یکی از مسائل مهم این است که باید تلاش شود تا در موضوع حمل و نقل، هماهنگی بین استانی و همچنین هماهنگی با استانهای همجوار انجام پذیرد.

در پایان پس از بیانِ دیدگاه ها و شنیدن پیشنهاداتِ سایر اعضای این کمیته، مقرر گردید که جلسات به  صورت منظم برگزار گردد و همه ی اعضا با تاکید بر آسیب شناسی در حوزه های تخصصی خود به ارائه ی برنامه بپردازند؛ همچنین با شناسایی ظرفیت های بخش خصوصی، ادارات و سازمان ها، حمل و نقل ریلی و جاده ای استان و فرودگاه اراک در راستای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات، گام های موثری برداشته بشود. برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رانندگان و مدیریت و برنامه ریزی استفاده از اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل عمومی در پارکینگ مهران و برنامه ریزی لازم جهت کنترل ورود زائرین به داخل مرز و مسئله ی حمل و نقل آن ها و بازگشت از مرز مهران به استان ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر