۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۰۶۷
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی و دبیر ستاد اربعین حسینی استان در اولین جلسه ی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که در صبح دوشنبه هفته جاری با حضور اعضای ستاد در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار شد با اشاره به اهمیت و ارزش مراسمِ با شکوه پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان و بیان ساختار ستاد اربعین بر آموزش، مستندسازی، تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد یکپارچگی و حرکت هدفمند در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی و دبیر ستاد اربعین حسینی استان در اولین جلسه ی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که در صبح دوشنبه  هفته جاری با حضور اعضای ستاد در اداره کل پدافند غیرعامل برگزار شد با اشاره به اهمیت و ارزش مراسمِ با شکوه پیاده روی اربعین و بیان ساختار ستاد اربعین بر آموزش، مستندسازی، تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد یکپارچگی و حرکت هدفمند در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

برگزاري كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين حسيني استان مركزي با حضور دبير ستاد

دبیر ستاد اربعین حسینی در ابتدای این جلسه به تشریح ساختار ستاد پرداخت که استاندار به عنوان رئیس این ستاد و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی به عنوان جانشین ستاد شناخته می شود.

وی در ادامه در خصوص شرح وظایف کمیته های ستاد اربعین و ابلاغ احکام سخنانی را به میان آورد و با توجه ویژه به حوزه های رسانه های گروهی، روحانیت، جوانان و عموم مردم در جهت افزایش آگاهی و بصیرت جامعه، اربعین حسینی را فرصتی مناسب دانست.

در ادامه ی این جلسه عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد اربعین با مرور جزیی بر شرح وظایف ستاد گوشزد کرد که در سنوات گذشته استان مرکزی در حوزه ی زیرساخت بسیار خوب عمل کرده است و با توجه به اینکه این ساختار و ستاد بر مبنای یک سیاست کلی نظام، مقام معظم رهبری و عشق مردم به آقا اباعبدالله تشکیل شده است لازم است در حوزه ی فرهنگ نیز اقدامات جدی و اثرگذاری صورت پذیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر سامان دهی و جلب مشارکت های مردمی  و اطلاع رسانی و مستند سازی به موقع برنامه ها در سطح استان و اتخاذ تصمیمات کاربردی برای آموزش و تبلیغ فرهنگی و مذهبی در زمان مراسم پیاده روی اربعین در سطح کشور و خارج از مرزها در مسیر نجف و کربلا، عنوان کرد: هر عضو این کمیته بایستی ایده ها و توانایی های خود را عرضه کند و همه ی برنامه هایش را مستندسازی و اطلاع رسانی مقتضی را انجام دهد.

در پایان پس از بیان نقطه نظرات مختلف توسط سایر اعضا مقرر گردید که دبیرخانه ی کمیته ی فرهنگی به صورت مجزا راه اندازی بشود و با استفاده از ظرفیت های مردمی همه ی اعضا به ارائه ی مدون پیشنهادات و نظرات خود اقدام نمایند.

همچنین در مورد جانمایی موکب های کلیه شهرستان ها در سطح استان کار کارشناسی انجام شود و با تشکیل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در شهرستان ها اقدامات موثر صورت پذیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر