۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۴۰
یک منبع صهیونیست از آمادگی‌ عربستان برای عادی‌سازی کامل روابط خود با اسرائیل در ازای برآورده شدن یک شرط خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، یک منبع سیاسی صهیونیست بر آمادگی عربستان برای عادی‌سازی کامل روابط خود با اسرائیل در صورت موافقت اسرائیل با تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 میلادی تاکید کرد.

وی افزود که ریاض خواستار تضمین این شرط یعنی تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 میلادی در ازای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل است.

این منبع گفت: این موضع عربستان جدید نیست و بعد از سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور و مطرح شدن توافق منطقه‌ای برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی، بار دیگر تاکید شده است.

یک منبع نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به هیچگونه جزئیاتی، تاکید کرد که تحولاتی در روابط اسرائیل با کشورهای عربی خلیج فارس به وقوع خواهد پیوست.

نشریه تایمز نیز دو روز قبل در گزارشی نوشت که اسرائیل و عربستان سعودی احتمالا در مسیر برقراری ارتباطات اقتصادی هستند که مقدمه عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو است.

براساس گفته منابع آمریکایی و عربی، این پیوندها به تجار اسرائیلی اجازه فعالیت در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را می‌دهد و برای مثال خطوط هوایی «اِل‌عال» اسرائیل می‌توانند مجوز ورود و پرواز بر فراز حریم هوایی سعودی را کسب کند.

به نوشته رویترز، اگر دو طرف - که دشمن ایران هستند - روابط خود را گسترش دهند، وضعیت منطقه خاورمیانه دچار تغییر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر