۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۸۰۲۷
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید در برابر پرخوری ستمگران و گرسنگی محرومان سکوت اختیار کرد و امام علی(ع) نیز با این دو مقوله یعنی خوردن مال مردم توسط ستمگران و غارت بیت‌المال برخورد کردند.
به گزارش پایداری ملی،  آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با تأکید بر عبرت‌آموزی انسان از حوادث روزگار اظهار داشت: امام علی(ع) میان دو گزینه صبر و جنگ خود را با دست‌بریده دیدند و صبر را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) به دلیل مصلحت 25 سال صبر کردند در حالی که میراث پیامبر(ص) غارت شد گفت: ایشان می‌فرمایند که بعد از مرگ خلیفه سوم با هجوم مردم به خانه خود روبه‌رو شدم و چاره‌ای جز قبول خلافت نیافتم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات پیش روی امام علی(ع) بعد از قبول خلافت افزود: جنگ یکی از مواردی بود که بعد از قبول خلافت به صورت آگاهانه راه افتاد، چرا که زندگی زودگذر مادی را به زندگی اخروی ترجیح دادند.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: تأویل و تحریف تاریخ تنها گوشه کوچکی از اقداماتی بود که در دوران خلافت دست زدند و آنچه که نیاز ندارند را حذف می‌کردند.

وی ابراز کرد: نباید در برابر پرخوری ستمگران و گرسنگی محرومان سکوت اختیار کرد و امام علی(ع) نیز با این دو مقوله یعنی خوردن مال مردم توسط ستمگران و غارت بیت‌المال برخورد کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم حقوق‌های نجومی برخی از مسئولان را مورد توجه قرار داد و افزود: گاهی حقوق سالیانه چند خانواده را در یک ماه به یک کارمند می‌دهند در حالی که در یک خانواده شهید دو دختر با یک چادر به مدرسه می‌روند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر انس گرفتن طلاب با نهج‌البلاغه اظهار داشت: برخی نویسندگان معتقد که مسائلی که درباره  دوران امامت علی(ع) معروف است از عهد صفویه پیدا شده و پیامبر(ص) تنها توصیه به انتخاب امام علی(ع) به خلافت داشتند و نصبی در کار نبوده است.

وی با بیان اینکه ریشه دین عقیده است، خاطرنشان کرد: برای داشتن دین صحیح باید عقاید درست داشته باشیم و برای اینکه عقاید صحیحی داشته باشیم باید دین خود را از منابع صحیحی بگیریم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: تقوا تنها ذکر گفتن نیست و وظایف شرعی بسیاری بر عهده طلاب و روحانیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر