۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۲۶
ابراهیمی: در شرایط کنونی دستگاه های اجرایی درباره مفید یا مضر بودن محصولات تراریخته در یک بلاتکلیفی قرار دارند. واقعیت آن است که هنوز نسبت به اینکه آیا به واقع محصولات تراریخته مضر است یا خیر اظهارنظر دقیقی صورت نگرفته است و شبهات زیادی در این زمینه وجود دارد. ابتدا باید به طور دقیق ترسیمی از مصرف یا عدم مصرف محصولات تراریخته صورت گیرد و سپس با واردات تجهیزات محصولات تراریخته مخالفت شود. واردات محصولات تراریخته، بازی با جان مردم است.
به گزارش پایداری ملی، علی ابراهیمی درباره واردات ۲.۳میلیون تن محصول تراریخته به کشور، افزود: رقم ۲ میلیون تن واردات محصولات تراریخته بسیار زیاد است و نمی توان به سادگی به چنین آمارهایی اکتفا کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که هنوز نسبت به اینکه آیا به واقع محصولات تراریخته مضر است یا خیر اظهارنظر دقیقی صورت نگرفته است و شبهات زیادی در این زمینه وجود دارد.این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: عده ای بر این باور هستند که محصولات تراریخته یافته جدید علمی است اما عده ای نیز معتقدند به دلیل دستکاری های ژنتیکی ممکن است مشکلاتی را برای مصرف کننده پدید آورد.

وی با انتقاد از اینکه مرجع علمی معتبری تاکنون نسبت به مصرف یا عدم مصرف محصولات تراریخته اظهارنظر نکرده است، یادآور شد: کشور در حوزه محصولات کشاورزی به جز چند مورد اقلام پروتئینی خودکفا است و نیازی به واردات نیست لذا نباید با واردات محصولات تراریخته که هنوز تعیین تکلیف نشده است با سلامت مردم بازی کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمورد اعتراض سازمان محیط زیست نسبت به واردات تجهیزات محصولات تراریخته به کشور، گفت: ابتدا باید به طور دقیق ترسیمی از مصرف یا عدم مصرف محصولات تراریخته صورت گیرد و سپس با واردات تجهیزات محصولات تراریخته مخالفت شود حال امید است هرچه سریعتر مرجع علمی نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر