۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۸۰۱۵
بازرسان و منابع آگاه به رويترز خبر دادند تبهکاران سايبري در روسيه قبل از اين که دستگير شوند برنامه ريزي کرده بودند تا بانک‌ها و وام دهندگان اروپايي را مورد هدف قرار دهند.
به گزارش پایداری ملی، بازرسان و منابع آگاه به رويترز خبر دادند تبهکاران سايبري در روسيه از بدافزاري که بر روي موبايل‌هاي اندرويدي نصب کرده بودند براي دزدي از مشتريان داخلي بانک‌هاي روسيه استفاده کردند و قبل از اين که دستگير شوند برنامه ريزي کرده بودند تا بانک‌ها و وام دهندگان اروپايي را مورد هدف قرار دهند.

گروه اين تبهکاران مبلغ کمي را در مقايسه با استانداردهاي جرايم سايبري به دست آورد –بيش از ۵۰ ميليون روبل (۸۹۲۰۰۰ دلار) - اما آنها يک بدافزار پيشرفته‌تر و پيچيده‌تر را به دست آورده بودند که مي‌توانستند به کمک آن مشتريان بانک‌هاي فرانسه و احتمالا طيف وسيعي از ساير کشورهاي غربي را به دام بياندازند.

ارتباط روسيه با جرايم سايبري پس از اين که مقامات اطلاعاتي آمريکا هکرهاي روسي را متهم کردند با هک کردن سرورهاي حزب دموکرات به دونالد ترامپ جمهوري خواه کمک کرده‌اند که پيروز رقابت انتخاباتي شود، تحت نظارت شديد قرار دارد.

کرملين بارها اين اتهامات را رد کرده است.

طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت امنيت سايبري گروه آي‌بي که در همکاري با وزارت کشور روسيه بر روي اين حمله تحقيق کرده است، اعضاي باند تبهکار مشتريان بانک‌هاي روسي را گول زدند تا بدافزار آنها را از طريق نرم‌افزار قلابي بانکداري همراه و همچنين سايت‌هاي مستهجن و برنامه‌هاي تبليغات اينترنتي، روي گوشي‌هاي خود دانلود کنند.

با نصب اين برنامه بر روي گوشي، هکرها پس از دسترسي به تلفن‌هاي همراه که داراي سيستم‌عامل اندرويد بودند، با گوشي مشتريان پيام‌هاي اس‌ام‌اسي براي بانکها مي‌فرستادند و از آنها تقاضا مي‌کردند به حساب‌هاي باند تبهکاري پول بفرستند.

طبق اعلام وزارت کشور روسيه در اين ارتباط ۲۰ نفر بازجويي شدند و ۴ نفر دستگير شدند. متهم اصلي که رهبري اين حمله را به عهده داشت فردي ۳۰ ساله بود که در اوانوو شهري صنعتي در شمال شرقي مسکو، زندگي مي‌کرد.

طبق گزارش رويترز، بانک‌هايي که مورد اين حمله سايبري قرار گرفتند بزرگترين بانک روسيه اسبربانک، بزرگترين بانک خصوصي اين کشور آلفا بانک، و همچنين سيستم پرداخت کي‌وي بودند.

گروه آي‌بي اعلام کرد بدافزار اين هکرها که خود را کرون مي‌ناميدند تنها در روسيه کار مي‌کرده است اما آنها برنامه‌هايي داشتند که به بانک‌هاي اروپايي شامل موسسات اعتباري اگريکول، بي‌ان‌پي پاريباس، و سوسيته جنرال فرانسه حمله کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر