۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۰۰۶
مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان در جلسه قرارگاه سایبری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات
سیف گفت: دشمن همیشه در حال ایجاد تهدید، به خصوص در عصر حاضر، تهدید سایبری می باشد که باید تمهیدات لازم برای آمادگی و مقابله با آن اندیشیده شود

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعضای قرارگاه برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط قرارگاه ارائه شد.

دکتر سیف مدیرکل پدافند غیرعامل استان به افزایش تهدیدات سایبری در سال 96 در مقایسه با سال های گذشته اشاره کرد و باج افزار Wannacry را یکی از نمونه های بارز تهدید در هفته های گذشته معرفی نمود که تعداد زیادی از کشور های جهان را تحت تاثیر قرار داد. 

وی امنیت شبکه را یک بحث حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در حال ایجاد تهدید، به خصوص در عصر حاضر، تهدید سایبری می باشد که باید تمهیدات لازم برای آمادگی و مقابله اندیشیده شود؛ از این رو کار قرارگاه سایبری بیش از پیش اهمیت می یابد.

برگزاری جلسه قرارگاه سایبری در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات

سیف مهمترین راه آمادگی دستگاه های اجرایی در مقابله با این تهدیدات را تست های نفوذ عنوان کرد که این مهم سال گذشته در اداره کل استاندارد شروع و مطابق با دستور استاندار محترم تا بررسی کامل همه دستگاه های اجرایی ادامه خواهد داشت.

حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور مرکز آپای دانشگاه لرستان را به عنوان هفدمین مرکز اگاهی، هوشیاری و امداد کشور یک نقطه قوت قلمداد کرد و استفاده از خروجی های این مرکز در قرارگاه سایبری را حائز اهمیت دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر