۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۹۹
مقدمه اي بر جنگ سايبرو تروريسم سايبر (جلد 2)
مقدمه اي بر جنگ سايبرو تروريسم سايبر (جلد 2)
مترجم:
محمد ابراهیم نژاد شلمانی
انتشارات:
بوستان حمید
شناسنامه کتاب:
عنوان : مقدمه¬اي بر جنگ سايبر و تروريسم سايبر (جلد دوم) مترجم : محمد ابراهیم نژاد شلمانی مجری ترجمه: پژوهشکده پدافند غیرعامل دانشگاه امام حسین (ع) ويراستار علمي: محمد رضا رزمخواه ناشر : بوستان حمید ویراستار ادبی: فاطمه آقائی نوبت چاپ: چاپ اول (زمستان 1389) شمارگان: 2000 قيمت: 7000 تومان

دفاع غير عامل مكمل دفاع عامل، صلح‌ آميزترين و اثربخش‌ترين روش دفاعي است كه كاهش آسيب پذيري زيرساخت هاي ملي و مراكز حياتي، حساس و مهم و پايداري ملي را بدنبال دارد.

از آن جا که مقام معظم رهبری فرموده اند: « امروز اهمیت پدافند غیر عامل باید برای مسئولان شناخته شده باشد، اهتمام شما کار را پیش می برد.(6/12/85) ».

در مجلس شورای اسلامی در برنامه های چهارم و پنجم توسعه نیز به این امر توجه شده است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ، سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیر عامل تدوین و ابلاغ شده است.

در بند 11 سياست‌هاي كلي نظام در خصوص پدافند غيرعامل (مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام) این چنین آمده است :1

« اصول و ضوابط مقابله با تهدیدات نرم‌افزاری و الکترونیکی و سایر تهدیدات جدید دشمن به منظور حفظ و صیانت شبکه‌های اطلاع‌رسانی، مخابراتی و رایانه‌ای.»

فضا و صحنه جنگ و دفاع آينده، سامانه‏ها و ابزارهاي نبرد خاص خود را مي‌طلبد. امروزه فناوري اطلاعات و ديگر فناوري‏هاي نرم، زمان و هزينه‏ توليدات دفاعي را به شكل چشم‏گيري كاهش داده، كيفيت و انعطاف‏پذيري آنها را افزايش داده است. حمله به زيرساخت‌هاي اطلاعاتي دشمن، در عين حفاظت از زيرساخت‌هاي اطلاعاتي خودي است. تهديدات جنگ سايبري مي‌تواند دامنگير بخش‌هاي مختلف خصوصي و دولتي در هر كشور شود. سرقت اطلاعات استراتژيك، ‌اقتصادي، نظامي‌و يا تخريب ، از كاراندازي سرويس‌‌ها و خدمات عمومي ‌يا خصوصي مي‌تواند نمونه‌اي از نتايج جنگ سايبري باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر