۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۷۹۸۴
اولين جلسه ي ستاد اربعين استان مركزي برگزار شد
اولین جلسه ی ستاد اربعین حسینیِ استان مرکزی با حضور حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر اعضای ستاد اربعین، با محوریت بررسی دقیق موضوع و عملکرد گذشته و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه ها در برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان برگزار شد.

اولین جلسه ی ستاد اربعین حسینیِ استان مرکزی با حضور حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر اعضای ستاد اربعین،  با محوریت بررسی دقیق موضوع و عملکرد گذشته و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه ها در برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شکراله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان با تاکید بر اهمیت مراسم اربعین عنوان کرد، راهپیمایی اربعین و مسیری که زائرین امام حسین(ع) طی می کنند علاوه بر اینکه بحث اعتقادی، دینی و عبادی است بلکه برای کشور ما امروز یک بحث سیاسی و در واقع مانور سیاسی و مانور قدرتی است که شیعیان اهل بیت با توجه به شرایط که در عراق وجود دارد در برابر گروه های تکفیری از خود نشان می دهند و به لطف الهی این روزها طومار گروه های تکفیری و داعش در حال پیچیده شدن است.

حسن بیگی در ادامه بیان داشت که ستاد اربعین حسینی در سال های گذشته، یکی دو ماه قبل از ماه محرم کار خود را آغاز می کرد اما بنا بر جلساتی که سال گذشته برگزار شد بنا گردید که در همه ی استان ها به صورت دائمی دبیرخانه ی این ستاد فعال باشد و استاندار به عنوان رئیس و معاون سیاسی و امنیتی به عنوان جانشین رئیس ستاد اربعین استان باشند.

در ادامه حسن بیگی ضمن تشکر از زحمات آقایان فیلی و قربانی که به خوبی در سال گذشته کار را مدیریت کرده بودند، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل را به عنوان دبیر جدید ستاد اربعین معرفی کرده و اظهار داشتند آقای عسگری از طرف استاندار منصوب شده اند و با جدیت پیگیر کارها خواهند بود تا سریع تر کار آغاز بشود و مسئولین کمیته ها بتوانند با آمادگی لازم حضور یابند تا در سال 96 بتوانیم خدمات خوبی را به زائرین امام حسین(ع) ارائه بدهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با تاکید بر برگزاری جلسات در دبیرخانه ی ستاد به صورت منظم اظهار داشت که کمیته ها باید سریع تر فعال بشوند، اعضای آن ها مشخص بشود و ابلاغ ها صادر گردد، هر دستگاه مسئولیت پذیر باشد و در جلسات ستاد مباحث کارشناسی مطرح شده و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

حسن بیگی در ادامه مطرح کرد که مرزهای خروجی کشور هم تقسیم بندی شده است که مانند سال های گذشته مرز مهران را برای استان مرکزی قرار داده اند. امیدوارم امسال با تدابیر لازم و مدیریت بالا از بروز نکات منفی سال های پیش، جلوگیری بشود. مثلا در سال گذشته با اینکه از طریق استان و کشور اعلام شده بود که از خروج افراد بدون گذرنامه جلوگیری به عمل بیاید در بازه ای نزدیک به پنج هزار نفر در پایانه مرزی مهران تجمع کردند و پس از درگیری بدون داشتن مدارک لازم از مرز عبور کردند که البته امنیت آن جا هم با یگان ویژه ی استان مرکزی بود، و اشکال این کار در آن است که در زمان برگشت از عراق کنترل بسیار سخت خواهد بود؛ پس باید وقت بگذاریم و خوب کار کنیم و نظارت دقیقی در اربعین داشته باشیم تا خیلی از دغدغه ها و دردسر های امنیتی که داریم برطرف بشود.

در ادامه ی این جلسه عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد اربعین با مرور جزیی بر شرح وظایف ستاد گوشزد کرد که این ساختار و ستاد بر مبنای یک سیاست کلی نظام، مقام معظم رهبری و عشق مردم به آقا اباعبدالله تشکیل شده است، بودجه ی دولتی ندارد، ساختار سازمانی ندارد و بحث مسئولیت معنوی و عشق است و عشق است و عشق.

عسگری عنوان داشت ما امسال باید با ارزیابی نکات مثبت و منفی کارکردمان در حوزه های مختلف، نکات مثبت را تقویت و نکات منفی را از بین ببریم. استفاده از ظرفیت های مردمی از سیاست های اصلی این ستاد است و نباید به دنبال دولتی کردن موضوع باشیم بلکه باید از ظرفیت های مردم و عشقی که به خاندان اهل بیت دارند استفاده کنیم؛ همچنین باید موکب ها را در استان تقویت کنیم و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت مردمی در قالب نذورات و سایر کمک ها استفاده کنیم. نکته ی دیگر شرح وظایف کمیته ها است که ابلاغ خواهد شد و از نقطه نظرات مسئولین کمیته ها و اعضاء استفاده خواهد شد.

عسگری با بیان این نکته که جلسات باید به صورت منظم برگزار بشود و با برنامه ریزی به استقبال اربعین رفت تاکید کرد که حتما باید سفری به استان ایلام داشته باشیم تا بتوانیم به صورت میدانی ظرفیت ها را رصد کنیم و کارها را پیگیری نموده و تصمیمات واقعی و مفیدی را اتخاذ کنیم.

در پایان عسگری با شنیدن گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته و با تاکید بر سامان دهی و جلب مشارکت های مردمی  و اطلاع رسانی و مستند سازی به موقع برنامه ها در سطح استان عنوان کرد که هر کمیته بایستی همه ی برنامه هایش را مستندسازی کرده و اطلاع رسانی مقتضی را انجام دهد. امروز سیاست دولت و نظام اعزام کاروانی است پس باید آگاهی بخشی و تبلیغات خوبی انجام بشود همچنین امسال باید بتوانیم با همکاری و همتی مضاعف خدمات قابل توجهی را در ایام سفر زیارتی اربعین حسینی ارائه بدهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر