۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۹۵۹
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات:
سید ابوالفضل احمدی در اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات (سایبری) با اشاره به دگرگونی و تغییر شتابان دنیای سنتی به فضای سایبری و مجازی و افزایش روزافزون وابستگی فعالیت‌های مختلف اداره امور کشور و بعضا زیرساخت‌های حیاتی به فضای سایبری بر ضرورت تولید و ارتقای دانش در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمدی مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات (سایبری) که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و رئیس کارگروه برگزار شد، پس از خوش‌آمدگویی، آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت 17 نفر در حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل اندیشکده و اتاق فکر شورا هستند و باید بر اهداف و برنامه‌های سند راهبردی پدافند غیرعامل استان تمرکز کنند.


تغییر شتابان دنیای سنتی به فضای سایبری و ضرورت ارتقای متوازن دانش در حوزه پدافند غیرعامل


دکتر احمدی با اشاره به سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) خاطرنشان کرد: تنها معبر تبدیل آرمان‌ها و سیاست‌های کلان به اقدام و فعالیت، نظام برنامه‌ریزی است. براین‌اساس 15 هدف عملیاتی برای سال 96 تدوین شده که بیش از 50% دستگاه‌ها نیز برآن‌اساس برنامه‌های خود را تدوین نموده‌اند و انتظار می‌رود کارگروه سایبری بر تدوین برنامه دستگاه‌های ذیربط نظارت نماید.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند سایبری در سطح ملی تشکیل شده، افزود باید در استان‌ها نیز یک مرکز فرماندهی واحد در این زمینه شکل بگیرد تا سلسله مراتب فرماندهی در زمان جنگ سایبری مشخص شود. وی با اشاره به وظایف مرکز مدیریت راهبردی افتا، پدافند غیرعامل را یک حوزه حاکمیتی دانست که نقش مقابله با تهدیدات را دارد و هماهنگ‌کننده کلیه بخش‌ها در این موضوع می‌باشد و این نافی وظایف تخصصی بخش‌های مختلف نیست.


دبیر شورای پدافند غیرعامل ضمن بیان اهمیت و ضرورت تولید دانش بومی در این حوزه، علم و فناوری را یکی از عوامل اصلی پیشرفت، توسعه، اقتدار، برتری و امنیت همه جانبه کشور برشمرد و افزود ما با افتخار دست نیاز به سوی دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تخصصی در این حوزه دراز می‌کنیم.


سید ابوالفضل احمدی با اشاره به دگرگونی و تغییر شتابان دنیای سنتی به فضای سایبری و مجازی و افزایش روزافزون وابستگی فعالیت‌های مختلف اداره امور کشور و بعضا زیرساخت‌های حیاتی به فضای سایبری بر ضرورت تولید و ارتقای دانش در حوزه پدافند غیرعامل تاکید و مهمترین انتظارات شورای پدافند غیرعامل از این کارگروه تخصصی را استخراج اولویت‌ها و راهکارهای ذیل سند راهبردی برای سال 97، ارزیابی وضع موجود و پیگیری ارتقای سطح امنیت اطلاعات و ایمنی مراکز داده دستگاه‌ها مطابق برنامه عملیاتی سال جاری و بالاخره بررسی سازوکار و ساختار مرکز فرماندهی (قرارگاه) سایبری استان برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر