۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۸۰
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع زیستی در روز پنجشنبه هجدهم خرداد ماه جاری به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع زیستی در روز پنجشنبه هجدهم خرداد ماه جاری به ریاست بهنویی، معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری با اشاره به تهدیدات زیستی و اهمیت آن در پدافند غیرعامل و تأکید بر مقوله آسیب شناسی در بخش آب ،خاک و دام گفت:  جهت مصون سازی از تهدیدات زیستی بایستی درک و شناخت کاملی از منشأ اثرات زیستی داشت تا از گسترش دامنه تهدید جلوگیری شود و این جزء با فرهنگ سازی ممکن نمی باشد .

عباس بهنویی افزود: تب کریمه کنگو در قالب این مقوله می گنجد و خوشبختانه واحدهای ذیربط بهداشت و دامپزشکی  ضمن آگاه سازی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در این زمینه با اقدام به موقع از شیوع این بیماری جلوگیری بعمل آوردند و هیچ موردی از تب کنگو در شهرستان گزارش نشده است.

در ادامه سرپرست مرکز بهداشت شهرستان در خصوص تب کریمه کنگو و علائم و چگونگی پیشگیری از آن مطالبی را عنوان کرد.

محمد موسی زاده در این زمینه گفت: با توجه به اینکه این بیماری در حیوانات هیچگونه علائمی ندارد بایستی با فرهنگ سازی و آموزش به مردم از ورود این بیماری جلوگیری کنیم .

 موسی زاده یادآور شد: در این راستا کلاس های آموزشی و توجیهی پیشگیری از تب کریمه کنگو با همکاری شبکه بهداشت و دامپزشگی در سالن آموزش سلامت بیمارستان برگزار گردید و همچنین جلسات هم اندیشی با حضور کارشناسان جهت برنامه ریزی در راستای مصون سازی در برابر این بیماری در راس برنامه های شبکه بهداشت قرار گرفت.

رئیس دامپزشکی انار نیز با برشمردن اقدامات مهار ویروس تب کریمه کنگو گفت: با توجه به شیوع این بیماری و بی بهره بودن کشتارگاه انار از وجود سردخانه ، بایستی اقداماتی در جهت راه اندازی یک سردخانه بعمل آید تا ازآسیب های احتمالی جلوگیری شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر